י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'החלבן': אני חושש לגורלו של שליט

'החלבן' שובר שתיקה: בראיון נדיר לעלון תנועת הקירוב 'מעייני הישועה', אומר הרב חיים כהן: "אני מתפלל ששליט יחזור חי ולא כגופה" • עוד בראיון: כך הגעתי אל עולם הסוד

הרב חיים כהן. החלבן - צילום: יצחק לב ארי
הרב חיים כהן. החלבן - צילום: יצחק לב ארי

'החלבן' מדבר: בראיון ארוך ומפורט שנתן הרב חיים כהן, לעלון 'מעייני הישועה', הוא מדבר על שלל נושאים אקטואליים, ומביע דאגה לשלומו של גלעד שליט. כמו כן, הוא מתייחס לחייו האישיים וחושף פרטי ביוגרפיה.

המקובל שזכה לכינוי 'החלבן' ותלמידיו מאמינים כי ניחן בכוחות ראיה על אנושיים, הגיב לשאלת המראיין, ששאל אותו האם יואיל להתייחס למצבו של גלעד: "אני מתפלל שיהי רצון שהקב"ה יביא אותו חי. זה מה שאני יכול להגיד. אני לא רוצה עוד לדבר. אני מתפלל שהקב"ה יחזיר אותו חי, ולא בתור גופה".

הראיון הארוך כולל בתוכו אמירות מפתיעות נוספות, בפן האישי כמו זה הציבורי.

לאחר שהרב מתאר איך נאלץ 'להתגלות' בזמן מלחמת המפרץ "בשל הדוחק הגדול שעם ישראל היה שרוי בו", הוא מוסיף ומספר כי סייע בכוחותיו גם לכוחות הביטחון לשמירה על בטחון המדינה.

"כבר קרה" הוא אומר, "שנתתי מידע מודיעיני מדויק שהוביל אחר כך לפעולה בשטח. מיוזמתי קראתי לבכיר במערכת הביטחון ונתתי לו פרטים, וכשהוא העלה את זה למעלה, אנשים היו בהלם. הם ידעו על הדברים ברמת הבדיקה, ואני בעצם אישרתי להם את זה".

החלבן, שרבים משחרים לפתחו לקבלת עצה וברכה, ממשיך גם כיום, לאחר הפרסום הרב וההערצה שקנה לו, לעבוד מדי יום ב'מחלבות דשן' בתל אביב.

בראיון הוא חושף בראיון את דרכו אל עולם הקבלה ואל חבורת המקובלים הנסתרת שפעלה בתל אביב לפני למעלה מארבעים שנה. מלבדו, מנתה הקבוצה גם את "הסנדלר" - הרב משה יעקב רביקוב, "הצייר" - הרב יהודה פטילאון ו"מנקה הרחובות" - הרב יוסף וולטוך.

"כבר בגיל צעיר הייתי הולך למקוואות,, מספר החלבן על עצמו. "שמרתי על טהרת הגוף והתחברתי לרבי שמואל ארווץ ולרב הלל שמחון. באתי אליהם וביקשתי שילמדו אותי. אבל באתי מוכן. אמרתי להם: תראו, כתוב בספרים שמי שטובל, מותר ללמד אותו. אז הם לימדו אותי", מספר המקובל בראיון.

הרב מוסיף ומספר על הקשר הייחודי שלו עם האדמו"ר מלעלוב זצ"ל שנפטר ביום הכיפורים האחרון בבני ברק: "הרב מללוב ביקש ממני בגיל 13, שאבוא להשלים לו מניין. אני הייתי הכהן שלו וממש התחברנו. ושמה ראיתי פלאי פלאות, דברים שגם אם אני אגיד אותם לא יוכלו להבין את המושגים האלו. רק מי שרואה ויודע יכול להבין את מה שהיה שם".

בסיום הראיון, מברך הרב את כל העוסקים בקירוב ובהפצת תורה ש"יזכו כל העוסקים בקירוב לבבות בברכות ממעייני הישועה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}