י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"הח"כים החרדים דואגים לעצמם" • ראיון

בעקבות הדיווחים על איחוד בין 'האיחוד הלאומי' לסיעת 'הבית היהודי' קיימנו שיחה נוקבת עם ח"כ יעקב כץ (כצ'לה): "איחוד לא על הפרק" • "ביבי פועל למחוק את יהדות התורה" • ראיון לוחמני

חבר הכנסת יעקב כץ. 'ביבי איש חלש. חלש מאד'
חבר הכנסת יעקב כץ. 'ביבי איש חלש. חלש מאד'



בימים האחרונים מתפרסמים דיווחים על אפשרות של איחוד בין האיחוד הלאומי לבית היהודי, לנוכח ההקפאה ביהודה ושומרון.

בראיון לוחמני שקיימנו עם ח"כ יעקב כץ, יו"ר האיחוד הלאומי, הוא מדבר על ההקפאה, אפשרויות האיחוד, והנציגים החרדים.

• בעקבות ההקפאה מתחממים היחסים בין שתי היריבות?

"סיעת האיחוד הלאומי, על כל חלקיה על מרכיביה ופעיליה, עסוקה מבוקר עד ערב בכל רחבי הארץ לביטול הצו האנטישמי והגזעני, נגד הציבור היהודי, החרדי והדתי, למניעת תוספת בתים ובניית בתים לאברכים, לצעירים ולעם ישראל.

"לכן, עד שלא נצליח לבטל את הצו של הממשלה הרעה הזו ושל העומד בראשה ושל כל מרכיבי הממשלה הזו, כולל הסיעות החרדיות שנתנו יד לדבר הנורא - אנחנו לא נוכל להתחבר ולהתעסק בשום דבר. אחרי שנדאג ונצליח לבטל את הצו הגזעני והאנטישמי הזה, נוכל להתפנות ולחשוב על חיבורים עם אגודת ישראל, עם ש"ס והבית היהודי, ואולי גם עם נציגים מהליכוד.

"הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא בכדי נחלקו אחד מהשני", אומר כצל'ה. "יש פער גדול מאוד ביניהם. אני אקרא לזה בלשון עדינה: 'ממלכתיים' ולא 'ממלכתיים'. דווקא בעת ובעונה הזאת יש על מה לדבר. יש קו גישור.

"לאחדות יש ערך עצמי גדול מאוד – ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ. בארץ ישראל אנו אחד. עתיד כל עם ישראל להיות מאוחד.

"הדיון כעת הוא על רקע הצו האנטישמי והגזעני הזה. נוכל לדבר על האחדות רק אחרי שנצליח במאמצים גדולים. סיעת האיחוד הלאומי, היא בעצם היחידה שנאבקת היום מכל הציבור היהודי לביטול הצו האנטישמי והגזעני הזה נגד היהודים.

"הציבור החרדי והדתי, הוא נגד ההקפאה בביתר, מודיעין עילית, בית א-ל, שילה ובכל חלקי ארץ ישראל. עד שלא יבוטל הצו אנחנו לא מתעסקים בשום דבר חוץ מהדבר הזה ".

• בהזדמנות הזאת רציתי לשאול אותך: יש לך תלונות נגד סיעת הבית היהודי?

"כשם שמצווה לומר דברים הנשמעים, כך מצווה שלא לומר דברים שלא נשמעים. אין לנו שום ציפיות ממי שאין לו כח. אין להם כח. אין לחברי הכנסת מיהדות התורה כח. אין לח"כים של ש"ס כח. הם עלובים. כמו בגלות, אין להם שום כוח לעמוד על שלהם מול גזירות שנוגעות לבית שלהם, לתורה שלהם, ליהדות שלהם.

"זה חילול השם. זו חרפה וזו בושה, שפרוש יושב בממשלה, שליצמן יושב בממשלה, וש"ס יושבים בממשלה. ביבי נתניהו יורק עליהם פעם אחרי פעם: פעם על המשפחות ברוכות הילדים, ואחר כך עם עולם התורה. האיש הזה שונא תורה, שונא אותנו. צריך להבין את זה: הוא שונא, שונא, שונא.

"האיש הזה גזר את הגזירות הכי קשות על עולם התורה, על המשפחות ברוכות הילדים, עכשיו הוא גוזר עלינו שלא נוכל לחתן את הילדים שלנו, ואנחנו מתגלגלים לרגליו.

"זו גלות בהתגלמותה. ממי שאני לא מצפה, אני לא סומך עליו. אני סומך על עצמי. כמו כשהייתי בסיירת, הסתערתי עם החיילים המצוינים שלי קדימה והצלנו את עם ישראל - אני בטוח שהציבור החרדי, שהוא יותר אותנטי, יותר ארץ ישראלי, יותר בריא - ידאג לדרוש מהנציגים שלו בממשלה ובכנסת לעשות את מה שצריך".

• אם תבטלו את הגזירות, תשקול איחוד עם הבית היהודי?, הרי הקפאת ישובים הולך להיות טרנד תמידי, כל פעם תפרקו את השותפות?

"אני רוצה לספר לך סקופ חדשותי: אנחנו יודעים, גם הרב ליצמן, וגם הסיעות החרדיות יודעות, במסגרת הגזירות שלו של נתניהו, יש עוד גזירה שלא מדברים עליה.

"הוא סיכם עם ליברמן, סיעת קדימה, ומפלגת העבודה, לעלות את אחוז החסימה בחמישה אחוז כדי לגמור כאן את אגודת ישראל. בהחלט יכול להיות שבפעם הבאה לא תישאר ברירה, וגם אגודת ישראל תצטרך ללכת עם האיחוד הלאומי, וכל הדתיים יחד. אחרת אף אחד לא יעבור את אחוז החסימה.

"נתניהו גמר אומר להילחם נגד הציבור החרדי והדתי. הוא עושה את זה בשיטתיות. הבושה והחרפה שאנחנו נצמדים לרגליו ולגרונו. היינו צריכים טיפה לעזוב אותו ולאיים עליו. להגיד לו: אם אתה לא ממשיך לבנות, בביתר, במודיעין, תל ציון, וגבעת זאת, אנחנו לא נהיה חברים בממשלה שלך. היית רואה אותו זוחל על הרגליים. הוא איש חלש. חלש מאוד"

"אנחנו דואגים לעם ישראל, יש כאלו שלא"

• מהם יחסיך עם השר הרשקוביץ'?

"יחסיי טובים עם כל שרי הליכוד. להוציא את ראש הממשלה שאני לא יכול להסתכל בפרצופו".
ככל הזכור לי, הרשקוביץ' הוא לא מהליכוד?

"אני אומר כל השרים, כולל השר הרשקוביץ. אהובי כולם. נחמדים כולם. עם ישראל מסכנים שהם חלשים ונגררים אחרי ההובלה של האיש המקולקל הזה".

• אתה מרגיש שהח"כים החרדים לא פועלים מספיק, ונחים על זרי הדפנה?

"תראה, האנשים האלו המחויבות שלהם זה קודם כל לכיסא שלהם ולתפקיד שלהם, ורק אחר כך לעם ישראל. יש כאלה שקודם כל המחויבות שלהם היא לעם ישראל. הם כבר הוכיחו את זה, גם בקרבות, וגם במלחמות ובמעשים שלהם.

"יש כאלו שהתרגלו לדאוג קודם כל לדאוג לעצמם ורק אחר כך לעם ישראל. לצערינו אנחנו רואים את זה גם היום. אנחנו, כל החבורה שלנו: אריה אלדד, מיכאל בן ארי, אורי אריאל, וכצל'ה, ידועים כמי שמסרנו את נפשנו ואת כל חיינו למען עם ישראל בארץ ישראל. אם נזדקק, אנחנו בפנים. ואם לא, אנחנו בחוץ. החשבון שלנו הוא רק: עם ישראל, כלל ישראל, תורת ישראל, וארץ ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}