י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

דמשק: עולי רגל איראנים נהרגו בפיצוץ

אל ג'זירה: הרוגים ופצועים, רובם הגדול עולי רגל אירניים, בפיצוץ אוטובוס בלב דמשק. עוצר הוטל על חלקים מדמשק. לפני שנה, פיגוע באותו אזור

דמשק. פיגוע או פיצוץ?
דמשק. פיגוע או פיצוץ?

על פי דיווחים ברשת התקשורת הערבית אל ג'זירה, נהרגו מספר בני אדם בפיצוץ אוטובוס שבו נסעו, בסביבות השעה 09:00 הבוקר באזור מסחרי בפרבר של דמשק בירת סוריה. הנוסעים, ברובם עולי רגל מאיראן שהיו בדרכם למסגד "סייד א-זינב" הקדוש לשיעים.

על פי דיווחים, על האוטובוס שהו בזמן הפיצוץ כ-55 נוסעים, שנסעו באזור המתוייר ההומה במשך כל ימות השנה תירים מאיראן ומעירק ובייחוד בזמן זה של השנה המוסלמית בו חל חג הקרבן.

עדי ראיה מדווחים ברשתות שמחוץ לסוריה, כי הפיצוץ אירע בעת שהאוטובוס שהה בתחנת דלק לתדלוק, מהפיצוץ נהרגו גם כמה מעובדי התחנה.

עוד דווח כי יו"ר המועצה האירנית לביטחון לאומי סעיד ג'לילי, המבקר בדמשק בימים אלו, ביקור שבין היתר נועד לצורך עדכון ההנהגה הסורית על תכנית הגרעין של אירן, ביטל את מסיבת העיתונאים שתוכננה לו והוזעק לאיזור הפיצוץ.

הרשויות הסוריות מסרו כי בשלב זה לא ברורה הסיבה לפיצוץ וכל כיווני החקירה אפשריים.

פיגועי טרור אינם נדירים באיזור זה של דמשק, לפני קצת יותר משנה התפוצץ באיזור רכב שהכיל 200 ק"ג חומר נפץ, פיגוע שגרם למותם של 17 אזרחים ושבוצע על ידי חברי ארגון מוסלמי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}