י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"לא יצליחו לפגוע לי בפופולאריות" • ראיון

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ישב עם העיתונאי אריה ארליך מעיתון 'משפחה' ל'שיחת נעלי בית' גלויה • בשיחה הפתוחה מדבר ליצמן על התקשורת, הפופלאריות הדועכת, והמשרד שגוזל את בריאותו

ליצמן. "אנקוט בצעדים מאוד לא נעימים"
ליצמן. "אנקוט בצעדים מאוד לא נעימים"



סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, המצוי בימים אלו בעינה של סערה תקשורתית המלובה ברוח גבית שמעניקה הסתדרות הרופאים, התראיין השבוע לכתב 'משפחה' אריה ארליך, ופורש בהרחבה את משנתו על הנושאים העומדים על סדר היום הציבורי. כהרגלו, לא היסס ליצמן לתקוף בראיון את יריביו ולהגיב להשמצות נגדו.

ליצמן, המודע היטב לכוחה של תקשורת, נשמע בראיון כמי שאינו מתרגש במיוחד מרצף האייטמים שנקשרו בשמו בשבועיים האחרונים. "אני חושב שכעבור שבוע, הציבור מפנים לאט-לאט, מי צודק בסיפור הזה, ומי מנסה לקצור דיבידנדים על ידי השמצות", הוא אומר בהתייחסו לפרשת המוות המוחי של התינוקת המאושפזת בבית החולים שניידר, פרשה שעוררה עליו את זעם התקשורת ואנשי הרפואה.

בראיון חושף סגן שר הבריאות לראשונה את פרטי 'פרשיית הילדה' בת העשר שמת מוות מוחי וליצמן דרש שימשיכו לטפל בה- צעד שעורר עליו את חמתם של אירגוני הרופאים בארץ, שיצאו נגדו למסע צייד חסר תקדים בהיקפו ובחריפותו.

ליצמן גילה כי נכנס לעובי הקורה בפרשת הילדה, בעקבות פנייתם הישירה של הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר, ששיגרו אליו שליחים וביקשו כי יציל את הילדה מניתוק המכשירים. ליצמן מגולל את מאבקיו עם הצוות הרפואי, ואומר: "מההתחלה לא היתה לי הרגשה טובה".

במענה לשאלת המראיין, האם אינו מוטרד מאובדן הפופולאריות, הגיב סגן השר בליצמניות אופיינית: "השבוע ניסו לחבל בפופולאריות שלי, ולא הצליחו. בכל מקרה, ההלכה והעקרונות, קודמים לפופולאריות".

כשנשאל ליצמן על עובדת היותו שנוא על חלקים ברחוב החרדי, שוב הגיב ליצמן בקור הרוח האופייני לו, ואמר: "לא איכפת לי ששונאים אותו. בסוף כולם מבקשים להיעזר בי. אין לי בעיה לעזור לאדם שרק שבוע קודם לכן ירק עליי וביזה אותי ברחובה של עיר".

בין היתר התייחס ליצמן לסוגיית הסכסוך המתמשך בין ארגון 'איחוד הצלה' ומגן דוד אדום ואמר: "הבהרתי לכולם שאני עומד לעשות סדר בדברים. אני הולך לנקוט בצעדים דרסטיים, מאד לא נעימים כלפי מד"א, אם הארגון לא יתעשת, ואם ההתנכלות לארגוני ההצלה תימשך"

למרות האיום המרומז בדבריו, מיהר סגן השר לסייג את דבריו והוסיף, "אני מאד מקווה שלא אצטרך להגיע לידי כך".

ליצמן, שהיה מעורב, על פי דיווחים, מאחורי הקלעים של הסכסוך, לא מיהר לנקוט בו צד. אלא שלדברי מקורב המצוטט באתר 'וואלה' מד"א הפרו את הסיכומים עימו דבר שהוביל לשינוי עמדתו.

בכובעו כשר הבריאות בפועל, התייחס ליצמן בראיון גם לטענה שנשמעה והופצה ברשימות תפוצה בשבועות האחרונים, כי בחיסון מפני שפעת מקסיקו טמונה גם סכנה, ואמר: "החיסונים שהגיעו לישראל הינם בדוקים ובטוחים, עומדים בכל הקריטריונים הרפואיים של בטיחות ויעילות ומומלצים על ידי ארגון הבריאות העולמי.

"על פי נתוני משרד הבריאות חוסנו עד היום בעולם יותר מ-65 מיליון, בהם ילדים רבים, בלי שנרשמו תופעות לוואי חריגות", סיכם האיש הממונה על מערכת הבריאות במדינת ישראל.

הראיון המלא מופיע בעיתון משפחה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}