י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

דיווח בעיתון ערבי: שליט במצרים

דיווחים בתקשורת הערבית, על התקדמות משמעותית בעסקת שליט. על פי דיווחים הועבר גלעד למצרים לפני מספר ימים כהכנה להשבתו לישראל. נציג חמאס מכחיש

גלעד שליט. כבר 1250 ימים בשבי
גלעד שליט. כבר 1250 ימים בשבי

אתר 'קשת' מדווח הבוקר (ה') כי על פי פרסומים בתקשורת הערבית הועבר גלעד שליט לפני מספר ימים, ממקום הסתרתו בעזה, למצרים, בה הוא שוהה במקום מחבוא כשהוא מלווה בראש הזרוע הצבאית של החמאס אחמד אל-ג'עברי.

לפרסומים המתבססים על גורם מקורב לעיסקה, לא ניתן כל אישור מהגורמים המוסמכים בישראל, או מאנשי החמאס.

על פי הפרסום, הועבר שליט מעזה למצרים באוטובוס מצרי בלוויתו של שר החוץ של החמאס מחמוד א-זאהר, כצעד בונה אימון של החמאס מול המצרים שביקשו לוודא את רצינות אנשי הארגון ביחס לעסקה המסתמנת.

על פי דיווח נוסף, בעיתון אל-מנאר, היוצא לאור במזרח ירושלים, הגיעו אנשי מנגנוני הביטחון המצריים למעבר רפיח, כחלק מההכנות להעברתו של שליט לישראל.

על פי אותו דיווח שוהים במעבר, גם נציגים של הצלב האדום ושל המתווך הגרמני בעסקה, דיווח שהוכחש על ידי ארגון הצלב האדום בישראל.

חמאס שסירב להעביר את שליט ישירות לישראלים, יעשה זאת באמצעות מצרים המגלה מעורבות גוברת בשלבים הקריטיים של המשא ומתן ואף שלחה נציג מטעמה לשיחות עם בכירי חמאס בדמשק וברצועת עזה.

במקביל מדווח העיתון הסעודי אל-ווטאן, כי ישראל מסרבת לשחרר את מרוואן ברגותי, בכיר האסירים הפלסטיניים בישראל השפוט בישראל לחמשה מאסרי עולם מצטברים על חלקו במעשי טרור שגרמו להרוגים ופצועים רבים בישראל וכי המחלוקת בין חמאס לישראל עומדת על כ-15 אסירים בלבד.

גלעד שליט בשבי כבר 1250 ימים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}