י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הרב ליאור: גוים יוכלו לבנות בשבת - בתקופת ההקפאה

הרב דב ליאור, בפסק הלכה מסעיר: מותר לגוים לבנות בשבת, במקום שיש חשש שבלא בניה ימסרו שטחי ארץ-ישראל לזרים. הפסק צפוי להפריע לאכיפת צו ההקפאה על-ידי הפקחים שאינם עובדים בשבתות

הרב דב ליאור. פסק מהפכני
הרב דב ליאור. פסק מהפכני

החשש שהקפאת הבניה היא צעד ראשון בדרך להחזרת השטחים במסגרת הסכם, גורם למנהיגי הציבור המתיישב, למצוא דרכים להפר את צו האכיפה וליישב עוד ועוד איזורים ביו"ש במתיישבים יהודים, במטרה לקבוע עובדות בשטח, ומתוך הנחה כי שטחים מיושבים יסופחו לגושי ההתנחלויות הגדולים, שעל פי הערכה ישארו גם במקרה של הסכם בידי ישראל.

פסק הלכה מהפכני, שיסייע למתיישבים במטרתם זו עומד להתפרסם בשבת בבתי הכנסת ברחבי יהודה ושומרון, כך חשף היום (ה) 'ידיעות אחרונות'.

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע וראש ישיבת ההסדר ניר, מן הפוסקים הבולטים שבציונות הדתית, ניסח פסק הלכה המתיר לבנות בתקופת ההקפאה בשטחי יו"ש, גם בשבתות על ידי פועלים שאינם יהודים.

בדברי ההסבר לפסק המסעיר כותב הרב ליאור: "אם יש חשש שבלי תנופת בניה, יימסרו שטחי ארץ ישראל בעתיד לידי לא יהודים, מותר לתת לעובדים גויים לעבוד בשבת, ובלבד שהתשלום ניתן בקבלנות".

פסק ההלכה צפוי לשבש את אכיפת צו ההקפאה, בשל העובדה שהפקחים היהודים אינם עובדים בשבתות.

הרב ליאור נודע כבעל עבר עשיר בפסקי הלכה שנועדו לחזק את ההתיישבות ואת הלאומיות היהודית. כך פסק בתקופת הגירוש מגוש קטיף כי על חייל המקבל פקודה לפנות יישוב, מוטלת חובה לסרב לה. כשלאחר ביצוע הגירוש הורה לתלמידיו להשמיט מהתפילה למען שלום המדינה את המילים "ושלח אורך ואמיתך לראשיה, שריה ויועציה".

הרב ליאור נחשב כיום גם כמי שעומד מאחורי מטה חומש, הפועל למען חידוש ההתיישבות ביישוב המפונה חומש שבשומרון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}