י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'החויזר' נפגש עם ראש הישיבה • תמונות

היסטוריה בבני-ברק: 'החויזר' של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, הגאון רבי יואל כהן, נפגש עם הגראי"ל שטיינמן • הפגישה עסקה בדברי חסידות, והגראי"ל התעניין בחיי האורח • להאזנה

'החויזר' נפגש עם ראש הישיבה • תמונות

פגישה היסטורית בבני ברק: 'החויזר' של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, הגאון רבי יואל כהן, נפגש לראשונה עם הגראי"ל שטיינמן, בביתו שברחוב חזון איש 5, וארכה זמן רב.

את הגר"י כהן ליוו הרב משה שילת, מנהל 'תורת חב"ד לבני הישיבות', הרב שמואל אנגלסמן, מנהל 'היכל מנחם' בבני ברק, והרב אברהם קנלסקי. מבית הגראי"ל קידמו את פניהם ר' קובי רוזנשטיין ובני הבית.

עם כניסתם, קידם הגראי"ל את הגר"י כהן בחיוך ובמאור פנים, ולחץ את ידו בחום. הרב שילת הציג את הגר"י בספרו, כי במשך עשרות בשנים היה הגר"י דולה ומשקה מתורת האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, וכי "לא מש מתוך האוהל" מאז תש"י עד הסתלקות הרבי בשנת תשנ"ד.

הגראי"ל שאל את הגר"י כהן, שנולד ברוסיה ועלה בילדותו לארץ-הקודש, מתי בדיוק עזב את הארץ ועבר לארצות הברית. הגר"י כהן סיפר כי בשנות בחרותו עזב את הארץ בספינה ועם בואו לניו יורק התבשר על הסתלקות אדמו"ר מוהריי"צ זצוק"ל, ואז דבק בחתנו וממלא מקומו, האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע.

הגראי"ל התעניין כמה שנים שימש הגר"י ליד הרבי והגר"י השיב בפרוטרוט.

או אז נענה הגראי"ל ואמר: "כולנו מחכים לאותו דבר, כולנו מחכים לגאולה".

ואז אמר הגראי"ל אל ה'חוזר': "זאגט עפעס" (אמרו משהו).

הגר"י כהן חזר על תוכן שיחה עמוקה של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל אודות "'חוקי רצונך", החוקים שבמצוות, לקראת חג החנוכה הקרב ובא. הגראי"ל האזין לדברים בקשב רב.

לקראת תום השיחה, הגיש הרב שילת לגראי"ל את הספר 'חסידות מבוארת' שיצא שעה קלה קודם לכן ממכבש הדפוס. הרב שילת ציין כי הספר מכיל את כל מאמריו של 'בעל התניא' על עבודת התפילה בביאור נפלא ושווה לכל נפש.

הגראי"ל התעניין האם המאמרים הללו הם מתוך הספרים 'תורה אור' ו'ליקוטי תורה' של בעל התניא, והגר"י כהן השיב בחיוב.

הגראי"ל עלעל בספר ולחץ את ידו של הגר"י לשלום ונפרד ממנו בחביבות רבה.

החוזר, הגר"י כהן, הגיע לארץ לקראת ההתוועדות המרכזית שתיערך במוצאי השבת הקרובה בבנייני האומה בירושלים, לרגל 'י"ט כסלו', 'חג הגאולה' של בעל התניא בו יצא ממאסרו.






































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}