י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הבנאי של בית המקדש • מיוחד

חלום שחלם מיכאל אוסניס לפני 15 שנה באוקראינה, הוביל אותו לבנות את בית המקדש במהדורה מוקטנת • עזרא לנדא, עשה יום במחיצתו, שמע על החלום, הליכי הבניה, ותיעד את היצירה המיוחדת

הבנאי של בית המקדש • מיוחד
עזרא לנדאו

מי שיפגוש באקראי במיכאל אוסניס, יהודי ממוצא אוקראיני, שעלה ארצה לפני כשני עשורים יתקשה להאמין שמאחורי האדם הצנוע הזה עומד יהודי עם חזון משיחי יוצא דופן.

"הכל התחיל בחלום", משחזר מיכאל. "לילה אחד לפני כ15 שנה ראיתי את עצמי על כעין ציר של זמן, נזרק לאחור במהירות ולפתע מצאתי את עצמי בחלומי מול מבנה עצום במימדיו, מרשים ביופיו, בנוי חזק ויציב במיוחד.

"מיד הבנתי שמדובר כאן בבית הגדול והקדוש, בית מקדשו של העם היהודי", הוא מספר. "בהמשך החלום, אני רואה את עצמי חוזר קדימה עד לדורנו אנו, אך אותו המקדש הצטרף אלי למסע", אותו מסע שממשיך עבורו עד עצם היום הזה.

למרות שמיכאל מעולם לא עבד קודם לכן עבודת כפיים ולא ניחן בחוש אומנותי מיוחד, הרגיש כבר בימים שלאחר החלום רצון עז לבנות במו ידיו את אשר ראו עיניו בחלום והחל מהרה לעסוק בשיש, כסף, נחושת, ושאר חומרי בנין.

בהשראת חלומו ותיאורים היסטוריים שונים, עוד בטרם פתח את מסכת מידות, הוציא תחת ידו דגמים שונים של המשכן ובית עולמים, עשויים עץ, כסף, זהב ונחושת, דגמים מתחברים ומתפרקים בהתאמה לדברי חז"ל.

רבנים שפקדו את בית המלאכה של מיכאל התרשמו מאוד מהדיוק המופלא והיופי הנדיר של יצירותיו.

עם הזמן, מיכאל התעמק במקורות, הרחיב את ידיעותיו, ולפני כשנה וחצי החל בבניית הדגם המהודר של בית שני, כולו עשוי אבן, שיש ושאר חומרים יקרי ערך.

מי שיתבונן בדגם מעורר ההתפעלות, יבחין מהרה שמיכאל האמן, לא פסח על שום פרט, ירד ככל יכולתו לנבכי ההלכה וההנדסה, ושיחזר בשלימות את בית הבחירה בקנה מידה של 1/60.

מיכאל, אשר בילדותו לא שמר תורה ומצוות, רואה בבית המקדש את הבסיס והשורש לחזרתו בתשובה והתקרבותו לדת.

"אצל רוב האנשים", מסביר מיכאל, "בית המקדש הוא נושא שלומד כל יהודי בעקבות חזרתו בתשובה, אצלי היה הבית המקדש, זה שהוביל אותי היישר לעולם התורה"

מיכאל שאיננו מסתפק בפחות מדבר מושלם, דאג להתקין בתוך הדגם, מערכת אלקטרו-מכנית מתוחכמת המוסיפה נופח חשוב לעניין.

עם זיק בעיניו וחיוך צופן סוד, מיכאל שולף מכיסו שלט קטן ובלחיצת כפתור, מבנה ההיכל מתרומם לאיטו וחושף את כל כלי הקודש ואת תוכן קודש הקודשים מאחורי מחיצות השיש הכבידות.
באמצעות לחיצת כפתור נוספת, מדליק האמן המוכשר את מנורת הזהב על כל שבעת נרותיה.

לפני מספר ימים, אחרי עמל רב, מצא את מקומו הדגם המרשים, על גג הבניין החדש של ישיבת "אש התורה" בירושלים שנחנך היום, מאות מטרים בלבד מהמקום שאנו מייחלים לראות בו את הבית השלישי על מכונו במהרה בימינו, אמן.






































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}