י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'ועידת רבני אירופה' נגד השווצרים

רבני הוועדה המתמדת במוסקבה גינו את תוצאות משאל העם נגד הקמת צריחי מסגדים בשוויץ: "לא במלחמה נגד חופש הדת והפלת צריחי מסגדים תנצח אירופה את האיסלם הקיצוני" • דיווח מהכינוס

מנכ"ל הועידה הרב אבא דונר והרב פנחס גולדשמידט עם יו"ר הסנט
מנכ"ל הועידה הרב אבא דונר והרב פנחס גולדשמידט עם יו"ר הסנט

"לא במלחמה נגד חופש הדת והפלת צריחי מסגדים בשוויץ תנצח אירופה את האיסלם הקיצוני", כך אומר מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', הרב אבא דונר, בתגובה לתוצאות משאל העם נגד הקמת צריחי מסגדים בשוויץ.

בהודעה שפרסמה הועידה בתום הכינוס הדו-שנתי שערכה הועדה המתמדת של הועידה במוסקבה נאמר: "רק בתמיכה בלתי מסויגת במתונים בקהילה המוסלמית ובטיפוח הדיאלוג בין הדתות יוכלו ממשלות אירופה לנצח את הפונדמנטליזם האיסלמי הקיצוני".

הרבנים שהגיעו מצרפת, גרמניה, איטליה, פולין, הולנד, שוויץ, בלגיה, אוקראינה, אנגליה ורוסיה, התכנסו במוסקבה. אורח הכבוד של הוועידה היה השר לחברה ומורשת ישראל, משולם נהרי.

במפגש עם יוצילום: במפגש עם יו
במפגש עם יו''ר הסנט, מר סרגיי מירונוב



הרבנים עסקו במגוון נושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה ונועדו עם יו"ר הבית העליון של בית הנבחרים ברוסיה (הסנט), ראש עיריית מוסקבה, נציגו של נשיא הפרלמנט האירופי, המשמש כיועץ האחראי על הקשר בין הפרלמנט לנציגי הדתות, ועם הפטריאך הרוסי. בפגישות השתתפו גם הסנטור היהודי בוריס שפיגל, איש העסקים אלכסנדר משקביץ, יו"ר הקונגרס היהודי של רוסיה יורי קנר, ויעקב סוסקין.

המארח של הוועידה, רבה של מוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט אמר כי המימון הראשוני של מיליון וחצי דולר, שאיפשר לבנות מחדש, לפני כשנתיים, בעלות של 12 מיליון דולר את בית הכנסת הגדול של מוסקבה ובית הקהילה, ניתן על ידי ראש העיר, יורי לוצ'קוב. "ראש העיר, מר לוצ'קוב הוא גם 'השותף' למערכת היחסים הטובה עם ישראל ומערכת יחסים זו היא בעיקר בשל השותפות הזו".

במסגרת הוועידה השתתפו הרבנים בסדרת אירועים שציינו 20 שנה לכהונתו של יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', הגר"פ גולדשמידט, כרב ואב"ד מוסקבה.

הרבנים בסיור לילי ליד חומות הקרמליןצילום: הרבנים בסיור לילי ליד חומות הקרמלין
הרבנים בסיור לילי ליד חומות הקרמלין



בין הנושאים שנדונו בשלושת ימי הדיונים היו: הרחבת פעילות בית הדין המיוחד דאירופה בראשות אב"ד דאירופה, הגאון רבי חנוך הכהן ארנטרוי, ודרכי המימון לפעילותו; הרחבת פעילות ועד ההלכה המיוחד הנותן מענה הלכתי לכל רבני אירופה בנושאים הלכתיים בחיי היומיום ובנושאים עקרוניים בהתייעצות עם גדולי ופוסקי הדור; היחסים עם הרבנות הראשית לישראל; היחסים עם הדתות, ובמיוחד עם הוותיקן; עריכת סמינרים למשגיחי כשרות; שתוף פעולה בסמינר לאתיקה ורפואה בשוויץ; סמינרים לרבנות בשיתוף פרויקט 'לעתיד' של הג'וינט. ועוד.

הרבנים על מדרגות בית הסנט במוסקבהצילום: הרבנים על מדרגות בית הסנט במוסקבה
הרבנים על מדרגות בית הסנט במוסקבה



חברי הוועדה המתמדת נדהמו לשמוע את עדותיהם של רב ואב"ד ליאון, הגר"י טובול ורבה של ז'נבה, הגר"י דיין על חילול בתי העלמין בטורקיה. שני הרבנים היו שליחי הועידה וביה"ד ד'אירופה שבנשיאות הגר"ח הכהן ארנטרוי, לטורקיה, במסגרת התביעה שהוגשה בעניין זה לביה"ד על ידי אישים מישראל.

בפני הרבנים הוצגו תמונות קשות של בתי העלמין וגילוי הדעת של גדולי ישראל בעניין. חברי הוועדה החליטו כי עדויות אלו יובאו, כמובן, בפני ביה"ד ועד לפסיקתו לא תתאפשר כל פעולה בבתי העלמין.

הרבנים דחו בתוקף את הניסיונות של גופים זרים לערוך גיורים וסמינרים מעורבים למיועדים לגיור באירופה. הרבנים החליטו כי לא ישתפו פעולה עם אותם גופים בכל בתי הדין באירופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}