י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אין בניה ביו"ש? אין הריסה במאחזים!

הפרקליטות לבג"ץ: המדינה לא תוכל לאכוף צווי הריסה למבנים ומאחזים בלתי חוקיים, במהלך תקופת ההקפאה • נתניהו נפגש ראשי רשויות ביו"ש והבטיח הקלות בהקפאה והטבות בתקציבים

הריסות מאחז לא חוקי. אילוסטרציה
הריסות מאחז לא חוקי. אילוסטרציה

בתשובה שהגישה הפרקליטות לבג"ץ, בעקבות עתירת שלום עכשיו שדרשה בעתירתה לאכוף צווי הריסה נגד מבנים ביו"ש, טוענת הפרקליטות כי במהלך תקופת ההקפאה לא תוכל המדינה לפנות מאחזים בלתי חוקיים.

בדברי ההסבר שצירפה הפרקליטות נאמר: "המאמץ הנדרש למילוי משימה זו (של הקפאת הבניה) מחייב את תגבור הכוחות וריכוז מאמץ לאכיפת הצו. כמו כן מחייב צו חדש זה דחייה של משימות אכיפה נוספות, ובכלל זה כאלה העולות מתוך עתירות שונות שהוגשו בנושא זה, בין השאר נבחנת מחדש גם השאלה באיזה אופן יוקצו המשאבים המיועדים לאכיפת דיני התכנון והבנייה ביהודה ושומרון".

כמו כן מסרה הפרקליטות לבג"ץ, כי הממשלה תערוך דיון והערכה מחודשת, לבחינת השפעת הקפאת הבניה על צווי הריסה מוקדמים שיצאו נגד מבנים בשטח.

בתוך כך, נפגשו ראשי רשויות ביו"ש עם ראש הממשלה במשרדו בקריה. הפגישה נועדה להרגעת הרוחות, בשל האלימות המילולית והפיזית בה נתקלו הפקחים ברחבי יש"ע, בבואם לחלק את צווי ההקפאה.

נתניהו צפוי לנסות ולהפיס את דעתם של ראשי המתנחלים במתן הקלות בגזירת ההקפאה. באתר nrg דווח, כי נתניהו יבשר לאנשי הימין, כי הפקחים לא יימנעו שיפוצים של דירות, כמו סגירת מרפסת או הרחבה של דירה קיימת, ובלבד שאישור המועצה להרחבה התקבל לפני החלטת ההקפאה.

בנוסף, ראשי המועצות עשויים לזכות גם בהקלות כספיות במיסים והגדלת תקציבים לחינוך, ותשתיות. "הממשלה תאשר כל מה שמותר בתוך מסגרת הצווים ואף תגדיל תקציבים", מצטט nrg את דברי שר בכיר המקורב לראש הממשלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}