י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המחיר נמוך מדי? כנראה השמן זית מזויף

היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות פועלת בעקבות מעשי הונאה במצרך הכי מבוקש לקראת חג החנוכה: שמן זית להדלקה • 'בחדרי חרדים' מגיש בלעדית: צילומי כל חותמות הכשרות שזויפו

המחיר נמוך מדי? כנראה השמן זית מזויף

היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות פועלת בימים אלו בעקבות מעשי הונאה במצרך הכי מבוקש לקראת חג החנוכה: שמן זית להדלקה.

שמן הזית המזויף מהווה כיום חלק מתעשייה פורחת בשוק הפתוח של מכירות אביזרי חג, מחוץ לחנויות המפוקחות. מלבד איכותו של המוצר, ישנן בעיות רבות כמו ערלה, גידולי שמיטה, כשרות לפסח (אם יישאר לכם עד חג הפסח), תרומות ומעשרות, צבעי מאכל, אמולסיפייר לא מאושר ובעיות רבות נוספות.

ביחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות אומרים, כי לרוב ניתן לזהות את שמני הזית המזויפים על פי מחירם הנמוך, שנע בין 10 ל-20 ש"ח לליטר שמן זית.

לאחר שבשנים האחרונות נמצאו עשרות סוגי שמני זית שנשאו חותמות כשרות מזויפות, קיימו ברבנות הראשית לישראל ישיבה מיוחדת, בה נטלו חלק נציגי מועצת הזיתים ומשרד הבריאות והוברר כי על פי התקן אסור לייצר ולשווק שמן זית ולציינו ככזה, כאשר מעורב בו שמן אחר, כגון שמן סויה, המלווה לעיתים בתוספות צבעי מאכל ואמולסיפייר. בישיבה ציינו כי המילה "מעורב" בסמיכות לציון המילה "שמן זית" אף היא אסורה, על פי התקן.

מהתמונות המצורפות כאן - בלעדית לאתר 'בחדרי חרדים' - ניתן ללמוד על זיופים מהשנים האחרונות, ואף מהשנה הנוכחית.

ביחידה הארצית לאכיפת חוק האיסור הונאה בכשרות מציינים לשבח את צימצום התופעה, בשל אכיפה נרחבת בשוק הפתוח, אך מציינים שאין לשפוט בהסתכלות על התמונות ולהסיק נגד אחת מהכשרויות המצוינות על אריזות הזיופים. שכן, לדבריהם, הזייפנים אינם בוחלים בזיוף חתימות ותעודות כשרות. "בכל בעיה ולגבי כל בירור לגבי שמן זית שנראה חשוד, יש לפנות היישר לגוף הנותן את הכשרות לבירור החשד או השאלה, על מנת לוודא כי ההכשר בתוקף".





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}