י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מלחמת דת בצפון: חרדי הצית רכב של נוצרי

עליית מדרגה במתיחות בין יהודים ומסיונרים בצפון: בבית שאן נעצר חרדי החשוד בהצתת רכב של נוצרי מחבר העמים. בטבריה, ראש פינה ועפולה סירבו דוורים לחלק דואר בעל תכנים מיסיונריים

מסיונרים בפעולה. צילום ארכיון
מסיונרים בפעולה. צילום ארכיון

איזור הצפון, חבל ארץ שמהווה בדרך כלל את האיזור המנומנם יותר של ישראל, גועש בשל הסלמה במתיחות בין יהודים ונוצרים המתגוררים באזור.

מימי קדם זיהו הנוצרים את הגליל, המזוהה עם ערש הנצרות, ככר לפעילות מיסיונרית פוריה. הצליינים הרבים, העולים לרגל לאתרי הנצרות הרבים הפזורים ברחבי הגליל, מעניקים להם את ההשראה ואת ההרגשה כי כאן הכל אפשרי. הצפון הוא האזור המיושב באוכלוסיה הנוצרית הגדולה בישראל, וככזה קבעו בו מיסיונרים רבים את משכנם, וממנו הם מנסים להפיץ את אמונתם ולהפיל ברשתם יהודים תמימים וקשי יום.

בין הארגונים העוסקים בפעילות מתועבת זו, ניתן למצוא גם ארגונים של יהודים המאמינים באותו האיש, כשהבולטים ביניהם הם כת 'היהודים המשיחיים', המצהירים בגלוי על מטרתם למשוך כמה שיותר יהודים לאמונה באותו האיש.

שיטות הפעולה בהן נוקטים המיסיונרים, רבות ומגוונות: מועדונים לנוער במצוקה, סיוע למשפחות קשות יום, ופעילות חברתית עניפה במסווה תמים - הם רק חלק מהדרכים שבאמצעותם מנסים המיסיונרים לפלס את דרכם אל לבבות אנשים, שבתמורה לסיוע ומעט חום ילכו שבי אחריהם.

'היהודים המשיחיים' ממקדים את פעילותם לרוב בשכונות עוני ומצוקה ברחבי הארץ. כך פורסם לאחרונה על פעילות עניפה הנערכת באיזורי העוני בדרום תל אביב, שמטרתה ללכוד ברשתה כמה שיותר נפשות תמימות ורכות.

לאחרונה הגבירו הארגונים הנוצריים את פעילותם בערי הצפון, והחלו בפעילות גלויה בפרהסיא בערים יהודיות, אם באמצעות דוכני הסברה, חלוקת דואר פרסומי לתיבות הדואר ופעילויות הסברה שונות.

המתח בין התושבים היהודים שמטבע הדברים נחרדים מאופי הפעילות המתנהלת מתחת לביתם לבין המיסיונרים, הוביל לא אחת לעימותים. כך דווח על עימותים בטבריה, בבית שאן, בראש פינה ובעפולה, בה סירבו עובדי דואר לחלק דברי דואר בעלי תכנים מיסיונריים.

אתמול (ג) עצרה המשטרה בבית שאן תושב חרדי, בחשד שהצית את רכבה של משפחה נוצרית הגרה בעיר.

הצתה בוצעה, לפי החשד, לאחר שאבי המשפחה, נוצרי יוצא חבר העמים, נהג להתפלל ביחד עם חברים בביתו, דבר שהכעיס את התושבים בשכונה, שרובה יהודים שומרי מצוות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}