י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

זעזוע: חולל קברו של האדמו"ר מלעלוב זצ"ל

אלמונים חיללו את קברו של האדמו"ר מלעלוב זצ"ל, בהר הזיתים • הבוקר התפללו חסידים במקום ולא ראו כל תכונה, ובצהריים נופצה המצבה • ח"כ פרוש עלה למקום, עם בכירי המשטרה • תמונות

המצבה המנותצת היום אחה"צ. צילומים: פיני רוזן
המצבה המנותצת היום אחה"צ. צילומים: פיני רוזן

זעזוע מוחלט תקף את מתפלל שעבר בצהריים בחלקת חסידי לעלוב בהר הזיתים שבמזרח ירושלים. הוא ראה את ההרס ולא האמין: מצבתו הטרייה של האדמו"ר מלעלוב זצ"ל נופצה.

המצבה הוקמה על הקבר לפני זמן לא רב, במלאות ה'שלושים' לאדמו"ר, לאחר שנפטר בליל יום הכיפורים האחרון.

ההערכה היא כי ערבים תושבי המקום, הם שביצעו את מעשה הוונדליזם.

הקברים בהר הזיתים מורגלים בהתנכלויות מן הסוג הזה, כשמדי פעם מגלים אנשי ה'חברה קדישא' ומתפפלים הבאים לפקוד את קברי יקיריהם, בקברים מנותצים ומחוללים.

לא ברור האם הפורעים ידעו כי הקבר שהם מחללים הוא של האדמו"ר האחרון, או שמא בחרו בו באופן מקרי. אחת ההערכות הרווחת בחסידות לעלוב, היא שערבים המתגוררים בקרבת מקום עקבו אחר מעמד הקבורה ההמוני, ולאחריו מעמד הקמת המצבה, הבינו כי מדובר בקבר בו נטמן מנהיג יהודי גדול, והחליטו להתנכל לחסידיו בצורת חילול מחפיר של קבר רבם.

מאז נודע דבר החילול, עורבו עסקנים בעניין. חבר הכנסת מאיר פרוש נטש את עיסוקיו ונסע אל הר הזיתים, בכדי לעמוד מקרוב על ממדי הזוועה. הוא אף עידכן את המשטרה בעניין.

בחסידות לעלוב, התקבל הדיווח בהלם מוחלט. קבוצה של חסידי לעלוב שהתפללו בבוקר על יד הקבר, ראו אותו שלם, ולא היתה כל תכונה חשודה באזור. מספר שעות לאחר מכן, כנראה בשעות הצהריים, ביצעו הפורעים את זממם וחיללו את הקודש.









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}