י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מסע ליטאי - חסידי • תמונות

ערב חתונת בתו, יצא הגר"י אפרתי, בלווית מקורביו, לאוקראינה למסע בן 24 שעות, בכדי להשתטח על קבר זקנו הבעל שם טוב • וגם: מהו החוב בן 15 השנים של הגר"יי? • תמונות מהמסע

הרב אפרתי על קבר הבעל שם טוב. צילום: אגודת אהלי צדיקים
הרב אפרתי על קבר הבעל שם טוב. צילום: אגודת אהלי צדיקים

החבורה שיצאה בערב יום א' מנמל התעופה בן גוריון, נראתה מוזרה במקצת. לפני שננקוב בשמות היוצאים נתאר את המחזה אותו ראו פקידי הבידוק הביטחוני: עורך דין חרדי ידוע הלבוש כאברך חסידי. לצידו מהלך, איש עסקים מפורסם, תושב מודיעין עלית, הלבוש גם הוא כאברך חסידי. ולסיום, רב בעל הדרת פנים האמון על הכונת הציבור הליטאי בארץ, לבוש בפראק רבני, ועל פניו נסוכה ארשת פנים רצינית.

השלושה הם: נאמן ביתו של הגרי"ש אלישיב - הגר"י אפרתי, עו"ד רוני פאלוך, איש העסקים - נחמן בנשעיה, . על הכרטיסים אותם החזיקו בידיהם נכתב היעד אליו הם מתעתדים לסוע לנסיעה שאורכה 24 שעות: קייב.

ואם תשאלו מה לחבורה זו ולערבות אוקראינה?, ניאלץ לחזור 15 שנה אחורה. הגר"י אפרתי, הינו נין ונכד למייסד החסידות הבעל שם טוב. לפני כ-15 שנה ארגנה חסידות בעלזא מסע מיוחד, לרגל נישואי בנו היחיד של האדמו"ר לקברי צדיקים באוקראינה. המסלול המקורי כלל ביקור במז'יבוז' והשתטחות על קברו של הבעל שם טוב.

אל המסע המרומם הצטרף הגרי"י אפרתי, שרצה לנצל את ההזדמנות, לעלות על קבר זקנו, ןלהעתיר בתפילה למען משפחתו. אלא שבסופו של דבר שונה המסלול הבעלזאי, וקברו של הבעש"ט, נפקד מן המסע.

מני אז, מרגיש הגר"י אפרתי חוב לזקנו הבעש"ט, והביע את רצונו מספר פעמים ליסוע לקבר ולהתפלל שם.

בשבוע הבא (יום ג'), מחתן הגר"י אפרתי את בתו, ואיזה זמן טוב, יותר מערב נישואי הצאצאית של הבעל שם טוב, לבוא ולהתפלל על קברו?. וכך, יצא הגר"י אפרתי למסע המיוחד.

במזיבוז', התארחו האורחים על שולחנם של 'אגודת אהלי צדיקים', הפועלת כל השנה במזיבוז'. כשבמקום נפתח שולחן מלכים עבור האורח החשוב מארץ ישראל, משם נסעו ישירות לשדה התעופה בדרכם לארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}