י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הרב ליצמן, באו מים עד נפש!

איחוד של הצלה: ארגוני ההצלה החרדיים הפכו לשעה קלה לארגון אחד גדול ומאוחד, כאשר נציגי הארגונים באו כאחד ללשכתו של סגן השר ליצמן, וזעקו את זעקת האופנוענים מצילי החיים

נציגי הארגונים סביב שולחן אחד
נציגי הארגונים סביב שולחן אחד

נציגי כל ארגוני ההצלה החרדיים נועדו אתמול בלשכת סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, לדיון נרחב ומיוחד על רקע משבר האופנועים.

זאת בעקבות החלטת משרד האוצר להעלות בצורה דרסטית את תעריפי ביטוחי האופנועים בישראל.

ראשי הארגונים הביעו עמדה אחידה ומגובשת, והדגישו בדבריהם את העובדה כי לרשות ארגוני ההצלה החרדים עומדים מאות אופנועים, לצורך הגשת עזרה ראשונה מהירה, בעת קריאת מצוקה או מקרים של סכנת נפשות.

"מתנדבי ההצלה המוזעקים לכל מקרה מוקפצים מיידית למקום, ונדרשים להגיש עזרה ראשונה להצלת חיי אדם. במקרים רבים מאוד הפך האופנוע שבידי מתנדב ההצלה כלי להצלת חיים ברגעים קריטיים וחשובים", ציינו משתתפי הפגישה באוזניו של סגן השר.

הסיבה לאסיפת החרירום, היא החלטה שהתקבלה לאחרונה במשרד האוצר, להעלות בצורה דרסטית את תעריפי ביטוח החובה לאופנועים, מה שהביא למחאה וליציאתם למאבק ציבורי ממושך נגד ההחלטה.

במשך תקופה אף חסמו נציגי המאבק את התנועה בצמתים מרכזיים בארץ. נציגי ארגוני ההצלה החרדיים הצטרפו למאבק, ואמרו כי מאבקם אינו רק על זכות בעלי האופנועים למחיר הוגן, אלא על המשך קיום פעילות המתנדבים, העומדים על משמרתם להצלת חיים. "העלאת מחירי הביטוחים לאופנועי המתנדבים מאיים על תפקוד השוטף של הארגון שגם כך מצבם קשה", אמרו בארגוני ההצלה.

סגן שר הבריאות הביע הערכה והוקרה לפעילות החשובה של ארגוני ההצלה. הוא שיבח את היוזמה לחדש ולהוביל רעיונות חדשים למען הצלת חיים והגשת עזרה ראשונה במהירות האפשרית.

בנושא לשמו התכנסה האסיפה - התייקרות ביטוחי האופנועים - הצטרף ליצמן לעמדת נציגי הארגונים,והביע את דעתו בעד מאבקם.

בדבריו אמר ליצמן, כי יש להוזיל את מחירי הביטוח, כדי לאפשר את המשך קיום והתפתחות הפעילות הברוכה למען הצלת חיים.

סגם שר הבריאות הצהיר כי בדעתו לפנות לנציגי משרד האוצר, בניסיון למציאת פתרון הולם שיקל על המצוקה הקשה אליה נקלעו מאות המתנדבים בארגוני ההצלה, בעקבות ההחלטה על ייקור תעריפי הביטוח.

סגן השר אף הנחה את הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות שהשתתפו בדיון, להגיש תוך פרק זמן קצוב נייר עמדה מפורט, שיוגש למשרד האוצר. במסמך יוצעו חלופות, שיבואו במקום התייקרות תעריפי הביטוח של האופנועים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}