י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'המטה' של וולפא מקבל סיוע מהאמריקנים

'הארץ': 'המטה להצלת העם והארץ", שהעניק פרס כספי לחיילים שהניפו שלט נגד גירוש מתיישבים ביו"ש, ולמחסלי מחבלים - עמותה רשומה במשרד המשפטים, הזוכה לסיוע עקיף מהממשל בארצות-הברית

לא מגיב. יו"ר העמותה, הרב שלום דב וולפא
לא מגיב. יו"ר העמותה, הרב שלום דב וולפא

'המטה להצלת העם והארץ', הארגון שהציע לכל סרבן פינוי מאחזים או מפגין מחטיבת כפיר אלף שקלים בעבור כל יום בכלא הצבאי, מופיע ברישומי רשם העמותות במשרד המשפטים, ואף קיבל אישור ניהול תקין. הארגון אף מקבל תרומות מעמותה אמריקנית הנהנית מפטור ממס ובכך זוכה לתמיכה עקיפה של הממשל האמריקני - כך טוען עיתון 'הארץ', בעקבות בדיקה שערכו כתבי העיתון, עקיבא אלדר, חיים לוינסון וליאור דטל.

'המטה העולמי להצלת העם והארץ' הוקם ב-2003 והתפרסם בתקופת הגירוש מגוש קטיף. בראש הארגון עומד הרב שלום דב וולפא, המתגורר בקריית גת.

בשנים האחרונות החל הארגון לחלק פרסים כספיים לחיילים ואזרחים. בין היתר, העניק הארגון 20 אלף שקל לכל חייל שהניף את השלט "גדוד שמשון לא מגרש מחומש" בכותל המערבי לפני כחודש, והעניק 1,800 שקלים לחייל צחי קורצי, שירה במחבל בקריית ארבע בשבוע שעבר.

מהעמותה סירבו להגיב לידיעה בעיתון 'הארץ'.

בתשובה לשאלת עיתון 'הארץ', מדוע רשם העמותות אינו פועל לפירוק העמותה שעוסקת באופן פומבי בפעילות בלתי חוקית, מסר דובר משרד המשפטים בשם רשם העמותות: "מעיון בתיק העמותה עולה כי לא קיימים בו מסמכים המבססים את הטענה. נוכל לבחון את הטענה בכפוף להעברת המידע עליו מתבסס הפונה. כמו כן, ככל שמדובר בחשד לעבירה פלילית, הרי שהגורם המוסמך לחקור את העניין הוא המשטרה".

לפי עיתון 'הארץ', תורמים נוספים של גורמי ימין קיצוני, בהם כאלה שמגייסים כספים למאחזים בלתי חוקיים באמצעות עמותות אמריקניות, נהנים מפטור ממס. ארגוני שלום וכן גורמים ערביים התלוננו על כך בפני שלטונות המס בארה"ב, אך לא נמסר על שינוי במעמדן של אותן עמותות. מרשות המסים בוושינגטון נמסר ל'הארץ': כל חשד לפעילות לא חוקית של עמותות נבדק, אך הרשות לא נוהגת למסור על כך פרטים.

במענה לשאלה מדוע שר הביטחון, אהוד ברק, אינו פונה לממשלת ארה"ב, בבקשה לבטל את הפטור ממס של העמותה האמריקנית המממנת את 'המטה להצלת העם והארץ', כדי לעצור את המשך פעילות ההמרדה, נמסר מלשכתו ל'הארץ': השר הנחה את הגורמים המשפטיים ופרקליטות המדינה לפתוח בחקירה מיידית נגד גורמים התומכים בחיילים ומעודדים אותם לבצע פעולות סרבנות. "שר הביטחון רואה חשיבות עליונה בטיפול מיידי ומהיר בגורמים אלו על מנת להמחיש את הנחישות בהתמודדות עם תופעה פסולה זו", נמסר.

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}