י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שבדיה רוצה לחלק את ירושלים

עיתון הארץ: האיחוד האירופי צפוי להכריז בשבוע הבא על הכרה עתידית במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית, ויתמוך בהכרזת עצמאות פלסטינית חד צדדית. שבדיה מובילה את ההחלטה

שבדיה תחלק את ירושלים?
שבדיה תחלק את ירושלים?

עיתון 'הארץ' מפרסם הבוקר (ג) כי האיחוד האירופי צפוי להכריז בשבוע הבא על הכרה עתידית במזרח ירושלים כבירת מדינת פלסטין.

לפי הדיווח ב'הארץ', בשבוע הבא עתידים שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי להתכנס בבריסל, לדיון בתהליך השלום.

שבדיה, הנשיאה התורנית של האיחוד, ניסחה הצעת החלטה, שמטיוטה שלה מצטט 'הארץ' את ההכרזה הבאה: "האיחוד האירופי מודאג מהקיפאון בתהליך השלום וקורא לחידוש מיידי של המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, משא ומתן שמטרתו, מדינה פלסטינית עצמאית דמוקרטית, בת קיימא ובעלת רצף טריטוריאלי שתכלול, את הגדה המערבית רצועת עזה ומזרח ירושלים כבירתה".

עוד מציינת טיוטת ההחלטה, כי מדינות האיחוד מעולם לא הכירו בסיפוח מזרח העיר לישראל, וכי האיחוד עוקב בדאגה אחר המצב במזרח העיר וה'פרובקציות' כלשונו שישראל עושה שם. הבניה בשכונת גילה, למשל, היא פרובוקציה לדעתם.

עיתון 'הארץ' מוסיף ומתאר את המאבק הישראלי, המאוחר משהו, לבלימת הצעת ההחלטה, ואת הפעילות המדינית העניפה וכמעט נואשת, להסתייע בתמיכת מדינות כצרפת, גרמניה ואיטליה, הנחשבות לידידות ישראל באיחוד - ידידות, שלדברי העיתון, יתכן ולא תעמוד כעת במבחן ההחלטה.

תוכנית ראש הממשלה הפלסטיני פיאד, הקוראת להכרזת עצמאות חד צדדית פלסטינית, זוכה גם היא לעידוד מרומז בהצעת ההחלטה, שלפיה יכיר האיחוד במדינה הפלסטינית בזמן המתאים לו.

כמו כן תדרוש אירופה מישראל כצעד ביניים, לפתוח את המוסדות הפלסטיניים במזרח ירושלים ובראשם את בניין 'האוריינט האוס', שנסגר לפני כעשור.

שוודיה, המובילה את הצעת ההחלטה מיצבה את עצמה בשנה האחרונה נגד העמדה הישראלית במוסדות הבינלאומיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}