י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עימותים ביש"ע בין מתנחלים לפקחי משרד הביטחון

מתנחלים מנעו מפקחי משרד הביטחון מלחלק את צווי הקפאת הבניה. המתנחלים: הפקחים מיישמים את האג'נדה של שלום עכשיו. שר הבטחון: החלטת הממשלה תאכף במלואה • המהומה מתחילה

חברון. עימותים בקריית ארבע
חברון. עימותים בקריית ארבע

פקחי משרד הביטחון שהגיעו לקריית ארבע לאכוף במצוות שר הביטחון את החלטת הממשלה להקפאת הבניה, נתקלו במתיישבים שחסמו את דרכם בנסיון למנוע מהם לחלק את צווי האכיפה, המתנחלים אף מנעו מצוות של פקחים שסייר באתר בניה מלצאת מן המתחם.

העימותים גלשו אל מקומות נוספים אליהם הגיעו פקחי משרד הביטחון ובהם יישובי השומרון ודרום הר חברון.

מועצת יש"ע הודיעה כי היא 'מחזקת את ידי המתיישבים וראשי הרשויות המונעים את כניסת הפקחים של ביבי ליישוביהם'.

מנגד אמר שר הביטחון ברק בשיחה עם חיילי מילואים המוצבים בגזרת חברון, כי 'המערכת של המנהל האזרחי ושל מערכות הביטחון, נערכת לוודא כי החלטת הממשלה תקויים באופן מלא'.

הבוקר עוד נשמע שר הביטחון רגוע יותר וצוטט כמי שאמר כי הוא מקווה 'שההקפאה תבוצע בדו שיח עם התושבים' שר הביטחון הוסיף כי'ההנהגה של יש"ע היא הנהגה אחראית ציונית ופטריוטית שעמדה בעבר בהרבה מבחנים' וכי 'הוא סמוך ובטוח שגם במבחן זה היא תעמוד'.

אך מתברר שתקוותו של שר הביטחון הייתה תקוות שווא, הנהגת ההתיישבות היהודית מעבר לקו הירוק נזדעקה היום בקול אחיד מול החלטת ההקפאה 'מדובר במבנים שאושרו בעבר והעבודות עליהם בעיצומן' אמר לאתר 'וואלה ' ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר והוסיף 'מחובתינו לשבש את הפעילות של אלו המפריעים למפעל ההתיישבות'.

ראש המועצה האיזורית גוש עציון שאול גולדשטיין צוטט באתר כאומר באיום 'אנחנו לא מתכוונים לתת לפקחים לעבוד בשקט, הפעולה של הפקחים היא לא חוקית. אנחנו לא חיים במדינה טוטליטרית שיכולה לשנות חוקים מהיום למחר'.

'מה שהם עושים זה עבודה של שלום עכשיו, הם כנראה התבלבלו. הם מלשינים בזויים. הוסיף ראש המועצה.

עם זאת גורמים בצבא המעונין לבצע את החלטת הממשלה במינימום חיכוך, מסרו בצהריים כי הפקחים עזבו מרצונם ויחזרו לעבודה בתיאום של שני הצדדים ומתוך הבנה מלאה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}