י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

לראשונה: בעלזא תערוך 'דינר' שבתי

כמענה למצוקה הכלכלית, הוחלט בהנהלת מוסדות בעלזא לקיים 'שבת התוועדות' מיוחדת לנגידים שירימו תרומה בסך 5000 דולרים ומעלה • בראש הכינוס השבתי, שייערך במירון, יעמוד בן האדמו"ר • חשיפה

בן האדמו"ר מבעלזא בליווי קבוצת חסידים
בן האדמו"ר מבעלזא בליווי קבוצת חסידים

לא מכבר התבססה קופת 'איחוד מוסדות גור', בעקבות מסע של 'דינר' מוצלח בראשות האדמו"ר, שנערך על אדמת איטליה. בימים אלו, בהם נאבק כל מוסד על קיומו הכלכלי, מנוצלת כל אפשרות להעשיר את קופותיהם המדולדלות של מוסדות התורה.

כעת הגיע תורה של חסידות בעלזא.

זר כי ייקלע בימים אלו לריכוז של חסידי בעלזא בארץ, יחוש תחושה של היסטוריה. מקורה של ההתרגשות הגדולה השוררת בקרב חסידי בעלזא, היא בבשורה נדירה שיצאה ממשרדי הנהלת 'מרכז מוסדות בעלזא' בארץ: תומכי המוסדות, הלא הם אנשי עסקים המפרישים מהונם למען מוסדות בעלזא, יזכו ליטול חלק ב'שבת התוועדות והתאחדות' מיוחדת.

מי שיזכה להשתתף במאורע התקדימי שמארגנת החסידות, הם הנגידים התורמים ל'פרנס יום', או כאלה המוכתרים כ'נציבי חודש', ו'עמודי התווך', בז'רגון התרומות של המוסדות.

הבשורה שריגשה את חסידי בעלזא והפכה לשיחת היום, יצאה בברכתו הישירה של האדמו"ר, שמינה את בנו, הרה"צ ר' אהרן מרדכי רוקח, לעמוד בראש השבת הנדירה.

בבעלזא מדברים על היסטוריה. "אירוע מסוג זה נערך לראשונה בתולדותיה של חסידות בעלזא", מציינים בהנהלת המוסדות, ומקווים כי האירוע חסר התקדים יביא רווחה להוצאות השוטפות של מוסדות החסידות המסועפים.

המקום שנבחר לארח את 'שבת הנגידים', הוא אתרא קדישא מירון, סמוך לציונו של רשב"י. "לאור המצב הקשה השורר במוסדות הקדושים דחסידי בעלזא באר"י, אנו מזמינים את ידידינו הנאמנים לפאר ולרומם את השבת המיוחדת, להשקות צמאי חסדך מנהר היוצא מעדן, ולהשפיע עליהם מאוצר המנוצר", מכריזה ההזמנה האישית שנשלחה לנגידים שיכולים לעמוד בהתחייבות לתרומה בסך של מעל ל-5000 דולר אמריקאי.

השבת המיוחדת תתקיים בפרשת ויגש, לאחר ימי החנוכה, כקדימון למגבית השנתית של מרכז המוסדות. מטרתו של הכינוס השבתי היוקרתי הוא "כינוס של חסידים ואנשי מעשה הן התעלות והתרוממות הרוח, להתעדן באהבתו ויראתו ית'", מסבירים במוסדות.

בימים אלו נשלחו מכתבים למאות בתי תומכי ה'מרכז', המזימינים אותם להתאסף בהמוניהם "לכבוד יום שבת מנוחה, שתהיה מעין עולם הבא, וכל המתענגים בה יזכו לרוב שמחה".

וכמובן, מי שיחזיק את המוסדות ויתרום את הסכום, שכרו מובטח בזה ובבא. את זה מבין כל מי ששפר חלקו להיות בין רשימת המוזמנים המיוחדת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}