י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מי יישב ליד ראש העיר?

ויכוח סביב השאלה הגורלית מי יישב לצידו של ראש עיריית אלעד יצחק עידן במהלך ישיבת המועצה - גרם לנוכחים לחוש מבוכה • הוויכוח נפתר כששלטים הונחו בסמוך לכל כסא, וקבעו את מקומות הישיבה

כל אחד והפתק שלו. ישיבת מועצת אלעד
כל אחד והפתק שלו. ישיבת מועצת אלעד

קרקס, או גן ילדים? אל תשאלו מה התרחש בישיבת המועצה בעיר אלעד.

ישיבת המועצה האחרונה במועצת העיר אלעד, חולקה לשניים, ונרשמה בפרוטוקול כשתי ישיבות. הראשונה החלה תחת ההגדרה 'ישיבה שלא מן המניין', ולאחר שננעלה, פתח מיד ראש העיר את הישיבה השנייה.

אבל את מה שקדם לישיבה שבה כמעט כולם הצביעו פה אחד לטובת ראש העיר, אף אחד מהנוכחים לא ישכח: אחד מחברי מועצה מטעם סיעת ש"ס, מספר: "כרגיל במהלך הישיבות, ישבו ליד ראש העיר אנשים שראו לעצמם את הכבוד לשבת בצמוד לו, כשסגניו יושבים הרחק הרחק ממנו.

"לפני הישיבה האחרונה, התקוממו הסגנים מאחר שלדעתם חברי המועצה המתעקשים לשבת ליד ראש העיר, ניהלו נגדם ונגד התושב את ההיפך ממש שמצופה מחבר מועצה. הסגנים הודיעו לראש העיר, כי אם ברצונו לראותם בישיבת המועצה, עליו לדאוג שהמקומות לידו יהיו שמורים עבורם".

ראש העיר יצחק עידן, שניסה לסגור את הסיפור בשקט, נתקל בהתנגדות עזה מצד חברי המועצה שקבעו את מקומם בסמוך לו, הנציגים חיים מאיר כץ וצביקה הרבסט.

כשעידן הבין שככה לא תהיה לו ישיבה מועצה, הוא הודיע כי הסיפור ייפתר בצורה פשוטה: ליד כל כיסא מסביב לשולחן המועצה, יוצב שמו של בעל המקום.

ואכן, לראשנה הושבו חברי המועצה ליד שמותיהם. "זה נראה כמו גנון לפעוטות", טוען חבר העיריה מטעם ש"ס ששוחח עם 'בחדרי חרדים'. אם כי, רבים מקרב חברי המועצה סבורים שהצעד היה ראוי, וכי רק הסגנים אמורים לשבת לצידו של ראש העיר, ולא אחרים המבקשים להתהדר בנוצות לא להם.

בתום הישיבה, נעמד חבר המועצה פיני גרוס והגיש לראש העיר עצומה עליה חתומים עשרה מחברי המועצה, בה דורשים חברי המועצה כינוס ישיבה שלא מן המניין, על מנת לדון בנושאים בוערים - ביניהם גזירות היוע המשפטי שכבר זכה לכינוי 'חביליו האלעדי'.

גרוס טען כי נקט בצעד הזה, מאחר וראש העיר התחייב להעלות את הנושאים הללו לסדר היום, ולאחר מכן התחמק וסירב לעשות זאת.

לישיבה שלא מן המניין, צפויים להגיע רבים. זאת בשל העובדה כי בישיבה יעלו על סדר היום מאחר וידונו בה דברים הנוגעים לגופו של תושב, בעיקר בנושאי היתרי הבניה,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}