י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מזל לא טוב: ביל והילארי 'שווער ושוויגער'

אמריקה צוהלת, היהדות בוכה: צ'לסי קלינטון, בתם של ביל והילארי, החליטה 'לסגור שידוך' עם צעיר יהודי • בכך תורמים הקלינטונים את חלקם להתבוללות העם היהודי • ייתכן שהכלה תתגייר

ביל קלינטון בכותל. הקשר היהודי חזק מתמיד
ביל קלינטון בכותל. הקשר היהודי חזק מתמיד

'שידוך' במשפחת האצולה: אמריקה צוהלת, האומה האמריקנית מריעה, התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות חשות גאווה - ורק היהודים האותנטיים מקלקלים את החגיגה.

צ'לסי קלינטון, בתם של הנשיא לשעבר ביל קלינטון ושל מזכירת המדינה בהווה הילארי קלינטון, הכריזה היום על אירוסיה לצעיר יהודי בשם מרק מיזוינסקי במזל לא בדיוק טוב מבחינת היהדות.

מיזוינסקי הצעיר הוא בנם של חבר הקונגרס לשעבר אד מיזוינסקי, שהורשע וריצה עונש מאסר בן 7שנים בשל חלקו בפרשת ההונאה המתוקשרת שזכתה לכינוי 'הקשר הניגרי'. ושל חברת הקונגרס לשעבר מרג'ורי מיזוינסקי.

החתן המיועד, שעובד כיועץ השקעות ב'גולדמן סאקס', הכיר את יורשת העצר בת ה-29 בזמן לימודיהם המשותפים באוניברסיטת סטנפורד. פגש המיוחס את המיוחסת יותר, והשניים החליטו לסגור 'שידוך', כשעובדת היותו של החתן יהודי, אינה מפריעה להחלטה המשותפת והאומללה.

קלינטון הצעירה סומנה על ידי פרשנים פוליטיים, כשעמדה לצד אמה בקמפיין על ראשות המפלגה הדמוקרטית, ככזו שתפסע בעקבות הוריה וכמי שמכוונת רחוק. רחוק מאד. "אחת מבנות קלינטון תיכנס לחדר הסגלגל", כתבו הפרשנים.

הקלינטונית הצעירה עצמה מכחישה בשלב זה כל כוונה לחזור לפעילות ציבורית בעתיד, כשבנתיים היא ממשיכה בפעילותה בשוק ההון בו היא עוסקת בשנים האחרונות.

בשנת 2000 שלח אזרח קנייתי מכתב לנשיא ביל קלינטון ובו ביקש 'לסגור שידוך' עם בתו, תמורת נדוניה של ארבעים פרות ועשרים עיזים. קלינטון, משום מה, סירב להצעה...

שמועות בבירה האמריקנית מדברות על גיור אפשרי שתעבור קלינטון לפני הנישואין, כשכבר בעבר דווח ה'ניו יורק טיימס' על ענין רב ביהדות שמגלה הכלה הטרייה.

הפרסום שניתן לשידוך זה ושוויון הנפש בו התקבל בקרב קהילות יהודיות רבות בארה"ב, מעידים יותר מכל על נגע ההתבוללות ההולכת ופושה בקרב יהודי ארה"ב בדור האחרון.

על פי נתונים מעודכנים, עומד שיעור נישואי התערובת בארה"ב על כ-54 אחוזים, כשהדור השני לנישואים אלו אינו מזהה את עצמו כיהודי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}