י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הנהלת אגו"י מתכנסת: בדרך לאחדות?

שנתיים עברו מאז הישיבה האחרונה של הנהלת אגו"י. בשבוע הבא הם יתכנסו. העילה: מצוקת הדיור • שלומי אמונים: הכל בתיאום איתנו, נגיע בהרכב מלא • ובאיזה עיתון תתפרסם המודעה על הכינוס?

כינוס של אגודת ישראל. צילום: אליהו הלוי
כינוס של אגודת ישראל. צילום: אליהו הלוי

ביום ראשון הקרוב תתכנס בבית "אגודת ישראל" בבני ברק הנהלת אגודת ישראל לישיבת הנהלה. ההחלטה על כינוס ישיבת ההנהלה, התקבלה היום במפתיע, לאחר ששנתיים לא קיימה הנהלת 'אגודת ישראל' ישיבת הנהלה מסודרת.

הנהלת אגודת ישראל היא הפורום הבכיר ביותר במפלגה אחרי ועדת השבעה, וחברים בה קרוב לארבעים חברים מכל החצרות המרכיבות את הסיעה.

נושא הדיון הרשמי, בעטיו מתכנס הפורום המכובד, הוא מצוקת הדיור החרדית, שדומה כי אין פורום חרדי המכבד את עצמו (כולל פורום 'בחדרי חרדים'), שלא מתעסק לאחרונה באובססיביות רבה בנושא.

הכותרת לדיון אולי מספיקה בכדי להושיב ארבעים נכבדים מסביב לשולחן אחד, אך העובדה כי מדובר בישיבה הראשונה של הנהלת אגודת ישראל מאז הבחירות המוניציפאליות האחרונות ברחבי הארץ, והראשונה בה ישתתפו החברים שצורפו להנהלה בישיבת המרכז שהתכנסה לפני הבחירות האחרונות לכנסת, יש בה בכדי ליצור ענין רב לציבור.

מי שמצפה לעימותים קולניים כאלו ואחרים, מוטב לו כי יילך למוקדים אחרים בעיר התורה ביום ראשון הקרוב, ולא יטיל את ציפיותיו על ארבעים האישים הצפויים להגיע נינוחים לישיבה שתקבל מימד היסטורי.

בכיר בסיעת 'שלומי אמונים' אומר לאתר 'בחדרי חרדים' כי הנציגים של הסיעה בהנהלה צפויים להשתתף בישיבת ההנהלה בהרכב מלא. לדבריו, "הכינוס נעשה בתיאום מלא עם מאיר פרוש, והזמן נקבע כך שיהיה נח גם לו. כל הנציגים מתכוננים לבוא ולשבת ביחד. קשה לומר כי פצעי העבר הגלידו, אך אין עניין לדוש בהם בכל כינוס שהוא".

מי שעומד מאחורי התיאום בין הסיעה המרכזית לשלומי אמונים הוא המזכ"ל חנוך זייברט, ששוחח עם סגן שר החינוך מאיר פרוש, לא מעט בימים האחרונים, בניסיון להציג חזית אחת. אולי היה זה הניצחון המשותף ברחובות שהביא להרגעת הרוחות, אולי זה הזמן שהשכיח את כאב הפצעים המדממים, ואולי זה צירוף של כל הסיבות גם יחד.

כך או כך, נראה כי הכבש והזאב יישבו יחדיו, ואולי חזון אחרית הימים מקבל מימד מוחשי בימים אלו.

נקודה נוספת, מענינת לא פחות, היא שאלת הפרסום לקראת הישיבה. על פי חוקת אגודת ישראל, רק היו"ר והמזכ"ל רשאים להורות על כינוס ההנהלה. בשנים עברו נהגה אגודת ישראל לפרסם מודעה על ישיבת ההנהלה בביטאון התנועה הרשמי 'המודיע', אולם לא ברור אם תימשך המסורת, בעקבות הפיצול שחל בביטאון המפלגה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}