י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"גפני, תבין, יש בוס חדש" • ראיון נוקב

השר יעקב מרגי מגיב לתחקיר ב'הארץ', החושף שרשרת מינויים במועצות הדתיות: "העיתון הזה דווקא לא חושב" • על גפני: "כדאי שישלים עם המציאות" • על רחובות: "נמנה רב ספרדי מיד"

יעקב מרגי. 'רמת השרון? טעות סופר'
יעקב מרגי. 'רמת השרון? טעות סופר'

הסערה העוברת על השר יעקב מרגי, בכל החזיתות, נפרשת לראשונה בראיון אותו הוא מעניק למוקד הנייעס 'קול הציבור'. בראיון גלוי הוא מדבר על הכל: הבחירות ברחובות, ההשתלטות על המועצות הדתיות, ועל היריב החדש משה גפני.

• ישנם טענות קשות מכיוון דגל התורה שהתפרסמו בהרחבה בעיתונות החרדית, והביאו לפרסום תחקיר הבוקר בעיתון הארץ המאשים, אותך, השר מרגי בהחלפת עשרות מראשי וחברי המועצות הדתיות לטבת פעילי ש"ס ידידים ומקורבים

"צר לי שדווקא העיתון לאנשים שחושבים, אינו חושב בעצמו, ומציג הבוקר חוסר אמת ואי דיוקים, בלשון המעטה. רואים שחור ע"ג לבן שמישהו חיפש אותי וביקש לכתוב השמצות כלפי".

• האם אתה מודע לטענות הקשות של דגל התורה כנגדך?

"זה לא דגל, אלא משה גפני, שהחליט להתלהם כנגדי, במקום להשלים עם המציאות שאני שר הדתות כאן בישראל. אני מציע שנשב למשא ומתן, ונגיע להסכמה במקום לעכב תקציבים. באם לא, גם בישוב זכרון יעקב, שרציתי לבוא לקראתו, לא אתן לו. גפני צריך להבין שהמציאות חזקה מכל דמיון".

• בדגל טוענים שהבטחת את ראשות המועצה הדתית ברמת השרון ל'דגל התורה, ואינך עומד בהבטחה, זה נכון?

"רמת השרון? מדובר בטעות סופר של העוזר שלי. לא עלה בידי לבוא לקראתם. אי"ה נתאם עם הרב אידלשטיין הרב של רמת השרון הנמצא עמי בקשר את הליכי הבחירה".

•הבחירות הסוערות ברחובות היו בשל הכוונה למנות רב ספרדי בעיר. אתה מכיר את הנושא?

"בוודאי. מייד לאחר כינון מועצת העיר החדשה, נמנה רב ספרדי. זה לא צריך להפריע לרב העיר הגר"ש קוק, שלמרות גילו, עדיין כוחו במותניו, והרב הספרדי יהיה לעזר כנגדו".

• ש"ס הרשמית לא תמכה בגלוי ברחמים מלול. אתה, בתור זה, שמחזיק את התיק המוניציפאלי בסיעה ,מה גרם לתמיכה הצולעת?

"היה הסכם חתום. לא רצינו לעורר דובים מצד הציבור החילוני שהעיר הופכת לש"ס, באם רק היה מבקש היה מקבל חיבוק מלא, כפי שקיבל מאחורי הקלעים"



מוקד 'קול הציבור': 033727272
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}