י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מי משמיץ את ה'רנטגן'? • תחקיר מסעיר

גל של השמצות עובר על הרב יעקב איפרגן, ה'רנטגן' מנתיבות • מי שעומד מאחור, לטענת המקורבים, הוא ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר • ומה אומרים בלשכתו של זוהר? "הרב איפרגן הוא יריב פוליטי"

סובל מהשמצות יזומות בתקשורת. ה'רנטגן', לצד מעריצו, איל ההון נוחי דנקנר
סובל מהשמצות יזומות בתקשורת. ה'רנטגן', לצד מעריצו, איל ההון נוחי דנקנר



גל עכור מאד עובר בימים אלה על חצרו של הרב יעקב איפרגן, 'הרנטגן' מנתיבות, שאילי הון רבים אוהבים להסתופף בצילו.

שמועות על חקירת מע"מ ורשות המיסים, כתבה לא מחמיאה בערוץ 10, וגל חסר תקדים של הכפשות שאפפו בשבועות האחרונים את החצר השואבת בנתיבות, יוצרים את הרושם שיש מי שסימן את החצר כמטרה.

והמישהו הזה, אומרים גורמים פוליטיים המקורבים לחצר, הוא ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר, שנפגע תקשורתית כשהונצח בשעה שקילל את הרב וחצירו במהלך ישיבת מועצה - סצנה שתועדה בוידאו והועלתה לרשת על ידי אנשים ממפלגתו של הרב.

"העיר היא זו שנפגעת מהתנהלותו של זוהר", אומרים אנשי הרב, המתגאים בעשייה למען העיר, חרף ישיבתם באופוזיציה. "נוחי דנקנר חזר בו מכוונתו לתרום לעיר 8 מליון שקלים", הם מגלים, ומאשימים גם בכך את התנהלותו 'המחוצפת' כלשונם של ראש העיר.

"הרב מרגיש מחויבות לעיר, והוא יוזם חלוקת מזון שבועית בשווי של עשרות אלפי שקלים, מזון מוזל לפני החגים ועוד עשרות מפעלי חסד ורווחה. ומה עושה זוהר? מעכב משכורות. בסוף הרב הוא זה שעוזר לאנשי העירייה שנשארו בלי משכורת", מטיחים בקרבתו של ה'רנטגן'.

ריח כבד של מגמתיות אופף גם הכתבה ששודרה לפני מספר ימים בתוכנית 'המקור' בערוץ 10. כתבה שמראשיתה ועד סופה, במשך 27 דקות, ניסתה להעמיד באור לא מחמיא, שלא לומר מושחת, את חצרו של הרב איפרגן, המכונה בפי מאמיניו 'הרנטגן'.

אם לא ראיתם את הכתבה, אל תראו. אין בכתבה עובדות, וכמעט אין בה מסמכים המגבים את הטענות למעשים בלתי חוקיים. מה שיש בה זה ציניות והמון זלזול בכושר השיפוט של אנשים שעשו בחייהם מעט יותר מהממוצע.

מיקי רוזנטל לא ממש מחבב עשירים. את זה כולם יודעים. לפעמים אפשר אפילו להסכים איתו. אנשים שראו את סרטו 'שיטת השקשוקה' על דרך צבירת העושר של משפחת עופר, טוענים כי האיש יודע את מלאכתו. אולי לכן הוא טרח וייחד משפטים מושחזים היטב לכיוונו של נוחי דנקנר, הטייקון המזוהה עם הרב. אבל אג'נדה אישית המובאת אל המסך בלי פילטרים של מסמכים והוכחות, היא מוצר שלא ממש נעים לראות אותו.

דנקנר: מביע אימון מוחלט

מי שראה את התחקיר הטלוויזיוני, מבין שמה שמפריע למיקי רוזנטל, הוא השימוש שעשו אנשי חצרו של הרב איפרגן בדמויות בכירות במשק בפוליטיקה ובתרבות הישראלית, שאינן זזות מבלי לשאול בעצתו של הרב.

המסמך היחיד שהובא בכתבה, הוא מסמך המפרט את אסטרטגיית הבחירות של אנשי הרב איפרגן לפני הבחירות לרשויות המקומיות, שכחלק ממנה נעשה שימוש בדמויות סלבריטאים המהללים את הרב.

אך הפלא ופלא: אותם סלבריטאים, מרוצים מהשימוש שנעשה ללא ידיעתם בדמותם. "כל דבר חיובי שקשור בכבוד הרב מקובל עליי", אומר לנו יועץ התקשורת רני רהב שגם דמותו עמדה במרכז הקמפיין האמור.

רמיזות גסות ואף משפט מפורש שהובלע באגביות מעוררת התפעלות, מייחסים לחצר הרב גם חוסר שקיפות, על גבול השחיתות הכספית. טענות שלא מגובות ולו בבדל של מסמך, וככאלו מהוות לדברי משפטנים ומקורבים לבית הרב איפרגן עילה לתביעת דיבה. ולא, לשאול מאמין שבא להתברך האם קיבל קבלה על התרומה, זו לא הוכחה לכלום. במיוחד בהתחשב בעובדה שעל פי דברי מקורבים לחצר, כל תורם מקבל קבלה, אם במקום ואם באמצעות הדואר.

הרמיזות על עושרו של הרנטגן, ועל תרומות בהיקף גדול מכיוונו של דנקנר ואחרים, הביאו את יועצי התקשורת של מר נוחי דנקנר לספר לנו על הבעת אמון מוחלטת ברב איפרגן.

"מר דנקנר מביע אמון מוחלט בדרכו של הרב וביושרו", הם אומרים. ומר דנקנר, כמו שכולם יודעים, הוא אדם שבמו ידיו ובכישוריו העסקיים בנה אימפריה עסקית חובקת עולם, ובתור שכזה קשה להאמין כי דווקא בנושא זה נסתתרה פתאום בינתו.

דובר ראש העיר: הרב יריב פוליטי

ההכפשה שהיא אולי המכוערת מכולן, הופנתה מכיוונו של מי שהזדהה כאיש 'הצלה ישראל', שהטיח ברב איפרגן מילים קשות מאד על שהפר כביכול את הבטחתו לעזור לארגון ולקחתו תחת חסותו.

אלא שמה לעשות, בשיחה עם 'בחדרי חרדים', דוחה יו"ר 'הצלה ישראל', דוקי גרינוולד, את הדברים המיוחסים לו מכל וכל.

"נכון שהיה בינינו משא ומתן שלא צלח, ומטבע הדברים היו אי הסכמות. אבל מכאן ועד לאמירות מהסוג הזה, יש מרחק גדול'", הוא אומר.

"להצלה ישראל' אין שום תביעות וטענות לרב איפרגן. אנו מעריכים את האיש ואת פועלו ואיננו מזוהים עם אף אחד המבקש להכפיש את שמו", מסכם גרינוולד.

אז מה שנשאר מכל הכתבה שפרסם מיקי רוזנטל, הארוכה גם במושגים של כתבות תחקיר, זו הטענה על הבטחות בחירות שהובטחו לפני הבחירות ולא קוימו. ושוב, מה ששכח מר רוזנטל להזכיר, זה שדווקא יריבה של רשימת חצר הרב איפרגן, יחיאל זוהר, הוא זה שזכה בבחירות, כך שהתביעה מרשימת הרב לקיום הבטחות הבחירות משולה לתביעה מג'ון מקיין לקיים את הבטחת הבחירות שלו ולהפציץ את אירן...

בחצרו של הרנטגן בחרו שלא להגיב באופן רשמי לכתבה או לאירועים האחרונים.

תגובתו של ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר נמסרה לבחדרי חרדים באמצעות דוברו: "הרב איפרגן הוא גם מנהיג פוליטי העומד בראש מפלגה יריבה למפלגתו של ראש העיר, וככזה - מטבע הדברים היו חילוקי דעות ומחלוקות בין ראש העיר לבינו.

"אין ולא היה שום דבר אישי מצידו של ראש העיר כלפי הרב. לטעון שראש העיר עומד מאחורי הפרסומים, זו רכילות זולה. בתקופה האחרונה ישנה רגיעה בעיר למרות שאין סולחה ביניהם. התביעה לתשלום חובות ומיסי ארנונה ששיגרה העירייה לבית הרב, זהה לדרישת תשלום שנשלחה למאות תושבים.

"דברי ראש העיר בכתבה בערוץ 10, על הסגת גבול מצידו של הרב, נאמרו בענייניות ובתום לב, מאחר ואכן בית הרב עומד על שטח לא לו".

כיצד תסתיים הסאגה המתמשכת? את זה איש אינו יודע, בשלב זה. 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}