י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ושוב, היהודים הכי חכמים

מגזין Foreign Policy, מפרסם את רשימת 100 המוחות הגדולים שעיצבו את השנה החולפת • ברשימה היוקרתית: נציגות מכובדת ליהודים שאפילו קטפו את המקום הראשון • ויש גם נציגות ישראלית

בן ברננקי. יהודי במקום הראשון
בן ברננקי. יהודי במקום הראשון

המגזין האמריקאי הנחשב Foreign Policy מפרסם בגליון דצמבר שלו את רשימת 100 המוחות הגדולים של 2009. תואר שמוענק לאלו 'שרעיונותיהם שינו את פני העולם' בשנה החולפת.

בראש הרשימה בחר המגזין ביו"ר הפדרל רזרב בן ברננקי, בשל העובדה 'שבעשר אצבעותיו הציל את הכלכלה האמריקאית מהתרסקות, תוך שהוא מעצב מחדש את תפקיד הבנק הפדרלי המרכזי'.

מלבד ברננקי ישנה נציגות מכובדת של יהודים ברשימה, הכלכלן נוריאל רוביני אולי הכלכלן המפורסם ביותר בעולם שלאחר המשבר הכלכלי, במקום הרביעי. רוביני שמכונה 'נביא הזעם' של הכלכלה המודרנית בשל תחזיותיו עוד ב- 2004 לפיה עתידה בועת המשכנתאות להתפוצץ ולסחוף איתה את כלכלת העולם למצולות, נבחר בשל כך למקום המכובד ברשימה.

לארי סאמרס מי שכיהן בתפקידים כלכליים בכירים תחת הממשלים הדמוקרטיים ושר האוצר בממשל קלינטון, ומי שנחשב גם היום מועמד מוביל למשרה במקרה של פרישה של שר האוצר הנוכחי, שיתכן ותקרה בקרוב. מככב במקום ה-14.

הכלכלנים ג'וזף שטיגליץ שהיה גם הוא מועמד לתפקיד שר האוצר בממשל אובמה, ופול קרוגמן היהודיים מופיעים ברשימה במקומות ה- 25 וה-29 בהתאמה. והמשקיע האגדי ג'ורג סורוס במקום ה-38.

גם לישראל נציגות ברשימה, הסופר דיוויד גרוסמן מופיע בה במקום ה- 94 בשל' הדגמתו כיצד ציוניות ופאצפיזם יכולים להשתלב יחד'.

ברק אובמה אגב, זכה רק במקום השני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}