י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

דפי זהב עושה עליכם סיבוב

אתר חיפוש מספרי הטלפון של דפי זהב מציג מספרי מירס במקום מספרים נייחים. את ההפרש בין עלויות השיחות משלשלת חברת דפי זהב לכיסה. דפי זהב: "הדבר מקובל בכל העולם"

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה

אם חיפשתם לאחרונה מספר טלפון של עסקים או פרטיים, מרבית הסיכויים שעשיתם את זה במחשב, ובישראל ישנם 2 אתרים המספקים מספרי טלפון לפי חיפוש. אתר 144 והאתר של דפי זהב.

מודל הרווחים של אתרים מסוג זה הינו על בסיס הכנסה מפרסומות, אלא שתחקירני 'דה מרקר' מגלים הבוקר, כי החברה אינה מסתפקת בהכנסותיה מפרסומות. החברה מציגה במקום המספר האמיתי מספר מירס שעלות ההתקשרות אליו עומדת על 33 אג' לדקה במקום 7 אגורות לדקה בהתקשרות לקו רגיל. את ההפרש חולקות חברת מירס וחברת דפי זהב ביניהן.

התקשרות למספר הסלולרי בעל הקידומת 057 המופיע כמספר הטלפון של רבים מהעסקים באתר, תנותב בסופו של תהליך למספר הנייח של העסק, תהליך שלא מספק כלום למשתמש ועלותו היא כ- 26 אגורות בממוצע.

התהליך עובד כך: הלקוח שמתקשר למספר סלולרי משלם 33 אגורות לדקה, מירס מנתבת את השיחה לקו הנייח של בית העסק ומשלמת לחברת התקשורת (בזק או הוט) 7-11 אגורות דמי שיחה, וארבע אגורות דמי ניתוב. שאר הכסף מתחלק בין מירס לחברה המפרסמת, דפי זהב. כשכל אחת משלשלת לכיסה בין 9 ל- 11 אגורת.

בדה מרקר מוסיפים, כי סוג זה של הכנסות באמצעות ניתוב שיחות סלולר לטלפון קווי מתרחב והולך בישראל בעיקר בקרב בעלי עסקים להם הרבה שיחות נכנסות, כדוגמא הם מביאים את אתרי הנופש והתיירות ומדריכי בעלי מקצוע שונים.

תגובת דפי זהב שנמסרה לדה מרקר טוענת כי "הקצאת מספרי טלפון ייעודיים לרשומות באתר דפי זהב נעשתה למטרת בקרה ומעקב אחר השימושים. הדבר מקובל בישראל ובעולם. שיטת ה-'meter number' היא אחת השיטות המקובלות ביותר בעולם דפי זהב על מנת ללמוד ולעקוב אחר היקף השימושים. אין בכך משום פגיעה בזכותו של אף אחד'.

יצוין גם כי חברת דפי זהב מפיקה רווח עסקי נוסף משימוש בשיטה זו המאפשרת לה לנטר את הלקוחות שהגיעו לבתי העסק דרך האתר, נתון המהווה את הנעלם הגדול של כל אתר המכיל פרסומות ואשר מחירי הפרסום באתר מתומחרים לפיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}