י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גם חרדים מאלפים כלבים • וידאו ותמונות

כלבים וחרדים הולך ביחד? לראשונה הוקמה במסגרת זק"א יחידת כלבנים של נערים חרדים, המתפקדים כמאלפי כלבים וכמובילי כלבי חיפוש והצלה • צוות אתר 'בחדרי חרדים' ראה אותם בפעולה

יחידה מקצועית. היוזמים, החניכים והכלבים
יחידה מקצועית. היוזמים, החניכים והכלבים



בטקס מרגש הושקה יחידת הכלבנים לאיתור נעדרים של "נתיבי נועם" בשיתוף יחידת איתור נעדרים וזק"א

בנוף ההררי של יער ירושלים במעמד רבנים ואישי ציבור הושקה יחידת הכלבנים לאיתור והצלת חיי אדם של ארגון "נתיבי נועם" בשיתוף יחידת איתור נעדרים של זק"א.

"נתיבי נועם" הוקמה ע"י הרב חיים פרקל יו"ר ומייסד "עימנו – עלי שיח" כמענה לצורך קיומי של נערים צעירים שלא הצליחו להשתלב במערכת רגילה, ועמדו לפני יציאה לרחוב.

התלמידים שחלקם בעלי קשיים התנהגותיים וקונגטיביים, לומדים לפני הצהריים במסגרת לימודים רגילה, גמרא, והלכות ואחר הצהריים רוכשים לעצמם מקצועות שונים, ומחזקים את חוסנם ובטחונם העצמי, חלקם לומדים קורסים במדיות הסרטה וצילום, טכנאות מחשבים, אלקטרוניקה, קפוארה, ואפילו קורס כלבנות, מזה כשנתיים אחת לשבוע יוצאים קבוצת תלמידים על מדריך בוגר יחידת הכלבנים של פיקוד העורף, ליער ירושלים, מקום בעל מרחבים ענקיים, ולומדים כיצד 'לתקשר' עם הכלב, כיצד לרכוש את אמונו, ולאלף אותו ולהכשירו למשימה של איתור נפגע, נעדר, פצוע באזורים טופוגרפיים שונים.

בשונה מאדם שחוש הריח שלו מוגבל ל-3-4 ק"מ מקסימום הכלבים בעלי חוש ריח מפותח שמסוגל לזהות ריחות שונים למרחקים של עשרות קילומטרים, הנידות של הכלב הינה מצוינת ובהינתן לו פקודה המתאימה לו וביודעו שיתוגמל ב'פרס' אוכל וכד' בסיום מלאכתו הוא מסוגל לסרוק רדיוס של קמ"ר בחצי דקה, דבר שלוקח לכ-150 איש לסרוק צעד אחר צעד.

מובן איפה שבשנים האחרונות מתרבים המקרים בהם הובאו לשימוש כלבי גישוש במקרים של חשש להיעדרות או אובדן ביערות ו/שבילי הליכה.

לעיני הנוכחים הפגינו הנערים את שליטתם ואילופם את הכלבים כל אחד והכלב המכיר אותו תקופה ארוכה, הכלב מבצע את הפקודות בדייקנות ובצייתנות ומתוגמל במיני מתיקה.

לאחר מכן בא השלב המכריע של הניסוי האמיתי. אחד הנוכחים התרחק מאות מטרים בעובי היער ונשכב על הארץ, ואז בזה אחר זה נשלחו הכלבים לאתרו, מדהים היה לראות איך משחררים את הכלב מהרצועה ונותנים לו את הפקודה לחפש במעלה ההר את הנעדר, ובחלוף שנייות ספורות נשמעות הנביחות הרמות המעידות על מציאת דבר המצריך בדיקה.

הרב חיים פרקל לא הסתיר את התרגשותו והודה בחום למנהל החינוכי הרב נחמן דובדבני שמוסר את נפשו למען הצלחת התלמידים, וציין כי יום כזה הוא יום שמחה וסיפוק ומהוה קצירת פירות השקעה ארוכת טווח.

יו"ר זק"א יהודה משי-זהב, הסביר באריכות את אופי הפעילות ושיתוף הפעולה הקיים עם בתי ספר שונים הבאים לידי ביטוי במיזם זה.

הכל הביעו תקוה כי היחידה תופעל רק בעיתות שלום ולמטרות חשובות ולא חלילה במקרי אסון ואיתור נעדרים, אך אם חלילה יוזמנו, תקותם כי הנעדר יימצא במהירות הודות לאילוף ולמיומנות שנרכשה.







































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}