י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הניטרליות של השוויצרים נגמרה בצריחי המסגדים

אירופה כולה בהלם: דווקא אזרחי שווייץ הניטרליים, אישרו ברוב מוחץ חוק האוסר לבנות צריחי מסגדים בארצם. הממשלה התנגדה להצעה, אבל לא נותר לה אלא להודיע כי תכבד את ההחלטה

כרזות התעמולה נגד המסגדים
כרזות התעמולה נגד המסגדים

שווייץ ניטרלית? אולי עד אתמול, כאשר במהלך שהכה בתדהמה את אירופה כולה, הביע הציבור השווייצרי עמדה נחרצת, במשאל עם: לא לבנייה של צריחי מסגדים במדינה.

כשפורסמו התוצאות הרשמיות של משאל העם, שנערך במטרה להכריע בשאלה האם לאפשר בניית צריחי מגדלים, התברר שיש רוב מוחץ למתנגדים 57.5 אחוז מהעם השוויצרי תמכו בהצעה לאסור על הקמה של צריחי מסגדים במדינה. ההצעה זכתה לרוב ב-22 מתוך 26 הקנטונים מהם מורכבת שוויץ.

וכך, בין לילה התברר: השווייצרים הניטרלים לא רוצים לראות מול עיניהם סמלים של דתות אחרות.

הממשלה התנגדה להצעה, אבל העם השווייצרי חשב אחרת, ולממשלה לא נותר אלא להודיע כי תכבד את ההחלטה, וכבר אתמול הכריזה כי בניית צריחים חדשים לא תותר עוד.

המשאל נערך בעקבות יוזמה של 'מפלגת העם', המפלגה הגדולה במדינה, ומטרתו המוצהרת הייתה "להתנגד לאיסלאמיזציה של שווייץ". כרזות התעמולה של תומכי האיסור הראו את דגל שווייץ כשהוא מכוסה בצריחים דמויי טילים, ובחזיתו ניצבת אישה עוטה רעלה שחורה.

כמו את כל אירופה, גם את שוויץ שוטף זרם מהגרים מוסלמים, כאשר יותר מ-300 אלף תושבים מתוך 7 מיליון תושבי שוויץ הם מוסלמים, רובם מהגרים מבוסניה, קוסובו וטורקיה. עד כה, נבנו צריחים בארבעה מסגדים בלבד - בציריך ובז'נבה - מתוך 130 עד 160 מסגדים הפועלים במדינה. בשווייץ, אגב, נאסרה זה מכבר השמעה של קריאת המואזין - קריאה ממנה סובלים בישראל התושבים המתגוררים בסמיכות לישובים ושכונות ערביות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}