י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

תביעה ייצוגית נגד 'קוקה קולה'

פעמיים הסירה 'קוקה קולה' מהמדפים בקבוקי משקה מתוצרתה • בבדיקה נמצאו עקבות של תרכובות בנזן וגופרית במשקאות • היום הוגשה תביעה ייצוגית נגד החברה: סיכנה את בריאות הציבור וניסתה להסתיר

פס היצור של קוקה קולה. צילום: יעקב נחומי
פס היצור של קוקה קולה. צילום: יעקב נחומי

פעמיים בשבוע האחרון הסירה חברת 'קוקה קולה' בקבוקים מתוצרתה מן המדפים. בפעם הראשונה עשתה זאת החברה בחשאי, מבלי ליידע את הציבור, כשסדרנים מטעמה הגיעו לרשתות השיווק, ובלי ליידע את המנהלים הבכירים החלו באיסוף מהמדפים של בקבוקי קוקה קולה ודיאט קוקה קולה, שתאריך התפוגה שלהם חל ב-18 וב-19 למרץ 2010, בתואנת שווא לפיה חסר גז בבקבוקים.

לאחר שפורסם הסיפור בכלי התקשורת, פרסמה חברת המשקאות הבהרה, לפיה לא היה במשקה הפגום בכדי לגרום נזק בריאותי לצרכנים, זאת למרות שבבדיקה נמצאו עקבות של תרכובות בנזן וגופרית במשקאות.

ביום ה' שבה החברה ופרסמה כי סדרניה הורידו ממדפי החנויות גם בקבוקים שתאריך התפוגה שלהם הוא ה-22 במרץ 2010.

ב'קוקה קולה' תולים את האשם בחברת מכתשים, ספקית הגז ששימש בתהליך התססת המשקה. "תהליך הייצור שלנו פעל ללא תקלות", אומרים בחברה. בעקבות התקלה החליפה קוקה קולה את ספק הגז שלה והיא משתמשת כעת בגז המיוצר על-ידי חברת מקסימה.

אולם התנהלות החברה בפרשה עוררה ביקורת ציבורית ותקשורתית קשה. רבים טענו כי ניסיון ההסתרה של החברה, אינו מתאים לחברה בינלאומית כ'קוקה קולה'.

היום (א) כבר התחלפה הביקורת בבקשות לתביעה ייצוגית, שהוגשו בצהריים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ובהן נתבעת החברה על סכומים שבין 24.5 מליון שקלים, ל-105 מליון ש"ח.

אחת התובעות, מיכל גלבוע מראש העין, התובעת מהחברה סך 105 מליון שקלים, טוענת כי בעיות רפואיות עלולות להיגרם מעקבות הרעלים שנמצאו במשקאות, וכי היא עודנה חשה פחד, גועל ועגמת נפש מהסיכונים הבריאותיים העלולים להיגרם לה ולמשפחתה בעקבות השימוש במוצר.

עורך דינה של התובעת טוענים גם כי ניסיונה של חברת קוקה קולה להסתיר כי משקאותיה מכילים עקבות של רעלים מהווה מעשה חמור של מרמה, הגובל בסיכון חיי אדם.

אתר nrg דיווח הערב, כי התובעת פנתה לחברה לאחר שבן משפחתה נתקל בבקבוק משקה בעל ריח לוואי עז. אולם כשפנתה התובעת לשירות הלקוחות של החברה, הציעו לה מהחברה לבוא לביתה ולאסוף מיד את הבקבוק הפגום.

התובעת שסירבה, מתוך כוונה לעקוב אחר התפתחות העניין, נרגעה לאחר שהחברה פרסמה את הודעת ההרגעה לציבור, ולפיה אין כל סכנה בריאותית בשתיית המשקה. אולם לאחר שכעבור יומיים פרסמה החברה כי נמצאו עקבות בנזן וגופרית במשקאות, סבורה התובעת כי חברת קוקה קולה העמידה אותה ואת משפחתה בסכנה בריאותית, והסתירה בכחש את האמת מהציבור.

מחברת 'קוקה קולה' נמסר לאמצעי תקשורת: "טרם קיבלנו לידינו את כתב התביעה, לכשיתקבל נלמד אותו ונגיב בהתאם בבית המשפט. כפי שהודגש ומודגש שוב, אין סכנה בריאותית למי שצרך את המשקאות הפגומים. חברת קוקה-קולה ישראל מתנצלת שוב על חוסר הנוחות לציבור, ומודה לצרכניה על ההבנה ועל שיתוף הפעולה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}