י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ראש עיריית בני ברק מתכנן: אוצר ספרים ענק

התכנית הוצגה במהלך מפגש חברי העמותה בארה"ב של הקרן לפיתוח ב"ב, בהשתתפות ראש העיר יעקב אשר, חברי העמותה ואישי ציבור. "יש צורך בהקמת אוצר ספרים בקנה-מידה שטרם קיים בעיר"

כינוס עמותת ארה"ב של הקרן לפיתוח בני ברק שהתקיים במלון פרדייז בניו יורק
כינוס עמותת ארה"ב של הקרן לפיתוח בני ברק שהתקיים במלון פרדייז בניו יורק

תכנית לבניית אוצר ספרים ענק, בו יהיו עשרות אלפי ספרים ומערכת ממחושבת של ספרות תורנית נרחבת ביותר, הוצגה בניו יורק, במהלך מפגש חברי העמותה בארה"ב של הקרן לפיתוח בני ברק, בהשתתפות ראש העיר יעקב אשר, חברי העמותה ואישי ציבור.

התכנית הוצגה על ידי הרב שלמה הוספלד, שהדגיש כי התכנית היא לבנות בבני ברק אוצר ספרים תורניים ומחשבתיים בהיקף ענק, וזאת לאחר שיחתו עם ראש העיר שהדגיש בפניו, כי למרות שבבני ברק, ישנם אוצרי ספרים גדולים וחשובים בישיבותיה ובבתי-מדרשותיה, אך יש גם חיוניות מירבית בהקמת אוצר ספרים מרכזי בקנה-מידה שטרם קיים כמותו בעיר, אשר יהווה מרכז לספרות תורנית, לא רק עבור תושבי העיר, אלא למען ציבור גדול ביותר של לומדי תורה מכל רחבי הארץ.

לאחר חודשי התארגנות ופעילות של ראש העיר, ובסיועו של הרב משה אייזן, מנהל ההקמה של הקרן, הוקמה עמותת ידידי הקרן לפיתוח בני ברק, המורכבת מאישי ציבור, ובהם הרב אברהם הלפרין, הרב אברהם נח קליין, הרב שלמה מאיר, הרב יוסף ולדמן מטורונטו, ר' אריק רוטנר משיקגו, הרב בנימין ברבר, הרב יעקב מרמורשטיין והרב אביש ברודט.

מפגש יסוד העמותה הונחה על-ידי הרב יעקב מילר, ונואם הכבוד היה אריק רוטנר משיקגו, שהודיע על תרומתו להקמת גינה ציבורית בבני ברק ע"ש אימו המנוחה ע"ה.

יעקב אשר, ראש העיר ויו"ר הקרן, סקר את מטרות הקרן לפיתוח העיר, מוסדותיה וגינותיה וקידום שירותים מרכזיים בתחומי החינוך והרווחה, ובמיוחד למען הנוער הנושר - פעילות שכבר הוחל בה ושיש מקום להרחיבה בדחיפות.

במהלך ביקורו בארה"ב, השתתף ראש עיריית בני ברק בכינוס הכללי של אגודת ישראל באמריקה, שהתקיים בניו ג'רסי, במהלכו כובד כנואם הכבוד לייצג את ארץ ישראל ואת תחומי החינוך בה, במגוון היבטים.

הרב שלמה ורדיגר, מראשי אגו"י בארה"ב הדגיש, כי ראש העיר נבחר לראשות העיר, בלא בחירות, ובהסכמה כללית, וזאת ביזמתו ובתמיכת כל גדולי התורה, ובחירה זו מנעה הוצאות מיותרות וויכוחים חסרי טעם, והיא היוותה קידוש שם שמים ברבים.

ראש העיר גם ביקר אצל האדמו"ר מוהר"ז מסאטמר במעונו שבויליאמסבורג ואצל הגאון רבי בנימין אייזנברג, מגדולי הרבנים בניו יורק, ששיבחו במילים חמות את פעלו של ראש העיר למען העיר ותושביה בתחומים רבים, ובהם הקרן לפיתוח בני ברק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}