י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בית שמש מציגה: אופוזיציה חרדית

שנה לאחר הבחירות הסוערות בבית שמש, וכבר קמה אופוזיציה חרדית לראש העיר: דוד ויינר, נציג 'שלומי אמונים', מאיים להצביע נגד המועצה, כתגובה למסירת כל הג'ובים ל'דגל התורה' • פרסום ראשון

אדוני ראש העיר. בחדר המועצה. צילום: בחדרי חרדים
אדוני ראש העיר. בחדר המועצה. צילום: בחדרי חרדים



העיר בית שמש תופסת בשבועות האחרונים נפח תקשורתי חסר פרופורציות לגודלה. העיר שהפכה בעל כורחה לתקווה הגדולה לזוגות הצעירים החרדיים, מאכלסת כיום 86,000 איש, שכחצי מהם חובשי כיפה. אך ה'כיבוש הזוחל', החל לפני מספר שנים, ומאז ברחובות רבים בעיר, ניתן לשמוע את קול משובת ילדי החמד החרדים.

בית ועוד בית, ובפירמידה עומד היום ראש עיר חרדי, המנסה לנווט את הספינה המיטלטלת בין בג"צים קנטרניים, לאופוזיציה לעומתית, המאיימת להכריע את כף הטרקטור שטרם הגיע לבית שמש.

אך מי היה מאמין, כי גם בבית עצמו, יקבל ראש העיר משה אבוטבול, ריקושטים המתעופפים לאחרונה לעברו באלם קול.

הסיפור, איך לא, הוא שוב על ג'ובים ומשרות. העיניים הגדולות, של הנציגים החרדים, שנפקחו לרווחה לאחר ניצחון ראש העיר החרדי בבחירות האחרונות, הולכות ונעצמות לאיטן. לפחות בעיני חלק מהנציגים.

חלק מהנציגים, ראו את עצמם משתדרגים באופן משמעותי בסבב המינויים האחרון. סיעת המפד"ל שעברה מכיסאות הקואליציה לספסלי האופוזיציה המשמימים השאירו אחריהם מספר מינויים נחשקים, והיו מי שחילקו את העוגה בטרם עת.

המוקד עליו ניטשה המערכה האחרונה, התמקד בחברות בוועדת תכנון ובניה המחוזית, תפקיד אותו מחזיק בדרך כלל ראש העיר, ונחשב לתפקיד יוקרתי, בפרט על רקע הבניה המואצת המתןכננת לרמת בית שמש בעתיד הלא רחוק. ראש העיר הקודם, פרש לאחרונה מהוועדה בעקבות הפסדו במערכת הבחירות, ואת התפקיד העניק ראש העיר למי שממלא כיום את תפקיד יו"ר ועדת תכנון ובניה המקומית, משה מונטג.

חברי סיעת 'אגודת ישראל' רתחו מזעם. את התפקידים הרציניים, קיבלו עד כה נציגי 'דגל התורה'. אם מדובר בתפקיד סגן ראש העיר אותו קיבל שמוליק גרינברג, כשלתפקיד מוצמדת סוכרייה בדמות תיק ח"ן חרדי, ואם זה יו"רות ועדת תכנון הבניה המקומית שהופקדה בידי משה מונטג. ואם לא די בזה, כעת הוא מקבל גם את החברות במחוזית, זעמו ה'אגודאים'.

במאמר המוסגר, ניתן לציין את הקירבה שחלה לאחרונה בין כל החברים המרכיבים את סיעת 'אגודת ישראל' בעירייה. ישעיהו ארנרייך, המשמש כיו"ר סיעת יהדות התורה בעירייה, הינו החבר היחיד שלא משמש כיו"ר וועדה כלשהי בעיריה, וזאת עקב תמיכתם של חסידי גור במועמד שלום לרנר בבחירות האחרונות. עם זאת במשבר האחרון על הג'ובים המופנים כולם לעבר חובשי כובעי הקנייטש, לא נוטל ארנרייך חלק פעיל.

מי שלקח קשה יותר מכולם את איבוד התפקיד הפוטנציאלי, הוא חבר סיעת 'שלומי אמונים', דוד ויינר. את מה שהתרחש ביום שני האחרון בישיבת ההנהלה בבית שמש, שמע גם הבוס הישיר מאיר פרוש, במשרד החינוך בירושלים.

הטעם המר לא שוקע

הטונים הצורמים עלו מהר מאוד לאוקטבות גבוהות. וינר הסביר, בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, כי נמאס לו מחלוקת התפקידים הלא הוגנת. זעמו היה מופנה כלפי ראש העיר, אך בעיקר כלפי דגל התורה, שחומסים את כל התפקידים, ולא מותירים לחבריהם החסידיים מאומה.

אם לא מספיק בצרחות שנשמעו היטב ברחבי העיר, איים וינר כי בישיבת המועצה הקרובה הוא יצביע נגד המועצה, ויוכיח כי כוחו לא רק בקולו הרם, אלא לא פחות גם במעשים. הקואליציה העירונית, שגם כך, עומדת על כרעי התרנגולת, לא הייתה עומדת באופוזיציונר נוסף, ובלשכת ראש העיר, עשו הכל בכדי להרגיע את הרוחות הסוערות.

בישיבת המועצה שהתקיימה מיד לאחר ישיבת ההנהלה, החליט וינר להיעדר בהפגנתיות, וויתר על תוכניותיו להצביע נגד הקואליציה, אך הטעם המר שנותר בפי כולם סירב לשקוע.

מאז, עברו הרבה מים בנחל דולב (רחוב מרכזי בעיר), אך הסדר המניח את הדעת, לא נמצא.

האם המכה לקואליציה החרדית בעיר בית שמש תבוא דווקא מנציג חרדי? האם הפעם וינר יילך עד הסוף ויטרוף את הקלפים? קשה להאמין, אם כי ימים הוכיחו כי בכל הקשור לעיריית בית שמש, כל תרחיש הוא אפשרי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}