כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024
אחת השנים הקטלניות

זינוק מפחיד במספר הצעירים שמתו בתאונות דרכים

שנת 2019 הייתה אחת השנים הקטלניות לצעירים בעשור האחרון. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. עוד עולה מהנתונים כי 28 צעירים בגילאי 15 עד 24 נהרגו בתאונות דרכים בערי ישראל

זינוק מפחיד במספר הצעירים שמתו בתאונות דרכים
תאונה אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

28 צעירים (15-24) נהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2019, מתוך 80 צעירים שנהרגו באותה השנה, לעומת 16 צעירים שנהרגו בערים בשנת 2018 מתוך 69 הרוגי צעירים באותה השנה - עליה של 75%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

מהדו"ח עולה, כי בכל שבועיים בממוצע נהרג צעיר בתאונת דרכם בתחום העירוני וכי שנת 2019 הייתה אחת השנים הקטלניות לצעירים בעשור האחרון. בחינת הנתונים מראה עוד כי מעבר ל-28 ההרוגים, 2,790 צעירים נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2019, ו-274 נפצעו קשה.

עשרת הערים שבהם נפגעו הכי הרבה צעירים בתאונות דרכים בשנת 2019

  • בירושלים נפגעו 383 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2019, תשעה נהרגו ו-46 נפצעו קשה.
  • בתל אביב-יפו נפגעו 250 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2019, שלושה נהרגו ו-28 נפצעו קשה.
  • בחיפה נפגעו 209 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2019, 14 נפצעו קשה.
  • בבאר שבע נפגעו 104 צעירים בשנת 2019 בתאונות דרכים, שישה נפצעו קשה.
  • בראשון לציון נפגעו 95 צעירים בשנת 2019 בתאונות דרכים, 13 נפצעו קשה.
  • באשדוד נפגעו 90 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2019, שנים נהרגו ושישה נפצעו קשה.
  • בפתח תקוה נפגעו 90 צעירים בשנת 2019 בתאונות דרכים, 11 נפצעו קשה.
  • בחולון נפגעו 86 צעירים בשנת 2019 בתאונות דרכים, ארבעה נפצעו קשה.
  • בנתניה נפגעו 63 צעירים בשנת 2019 בתאונות דרכים, ארבעה נפצעו קשה.
  • באשקלון נפגעו 61 צעירים בתאונות דרכים בשנת 2019, שנים נהרגו ושנים נפצעו קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר כי "צעירים נפגעים בשיעור גבוה בתאונות דרכים ולכן המדינה חייבת להתמקד באוכלוסייה הזאת עם המאפיינים הייחודיים שלה כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. בשילוב זרועות של המשרדים השונים נוכל להציל חיים. חייבים להגדיל את ההסברה בקרב הצעירים ולמקד אותה במדיות שהם צורכים".

לדבריו, ''בנוסף יש להגביר את הנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי בכל הימים ולא רק בסופי שבוע. חייבים להעניק לצעירים פתרונות תחבורתיים כמו קווי לילה ועוד, כדי שרבים מהם יעדיפו להשאיר את הרכב בבית ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית. במיקוד של חינוך, הסברה, הגברת האכיפה והנוכחות המשטרתית בנוסף למתן אפשרויות הסעה שונות בשעות הלילה ניתן לצמצם את מספר הצעירים הגבוה שנהרגים בתאונות דרכים בכל שנה. האחריות היא של משרדי הממשלה השונים והרשויות המקומיות".

אור ירוק תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}