י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגיע הזמן: ש"ס שולפת את ההסכם הסודי

על איזה הסכם חתם רחמים מלול עם אלי ישי? מדוע נעלמה הנהגת ש"ס ביום הבחירות כאילו בלעה אותה האדמה? מה אומרים ב'דגל' על ההפסד? • וגם: הגר"ש קוק בלחיצת יד עם מלול, בימים טובים יותר

תמונה בלעדית: אלי ישי בפגישתו עם רחמים מלול
תמונה בלעדית: אלי ישי בפגישתו עם רחמים מלול

היום שאחרי הניצחון המתוק של רחמים מלול בעיר רחובות הגיע - ואיתו נשלפים ההסכמים הסודיים.

מדוע סודיים? נסביר בהמשך.

בסיעת ש"ס שולפים היום את המסמך שנחתם עם רחמים מלול ערב הבחירות, לפיו יקבל המועמד הש"סי אבנר אקוע את תפקיד סגן ראש העיר. מלול לא יתכחש, ככל הנראה, למסמך שנחתם עימו, אבל בש"ס מנסים להסביר מדוע לא העניקו תמיכה למלול בקול רעש גדול, אלא בקול ענות חלושה.
אמנם בסביבתו של מלול טוענים שמסמך לא נחתם, אך ישנו הסכם שבעל פה, ומלול מתכוון למלאות אותו. מי שחיפש לכך רמזים יכל למצוא זאת בהכרזתו של רחמים מלול במסיבת הניצחון, אמש: "קבלו את סגן ראש עיריית רחובות הבא הרב אבנר אקוע".

כתבות בנושא:
צהלה ברחובות: האריה חזר, והאדמו"ר עשה טיש
יד החסידים היתה על העליונה: מלול ניצח
כשפרוש בשטח, מלול לא במתח • צילומים
מלול: הגרי"ש תומך בי; הגרי"ש: הצביעו סלנט
אין רחמים: הגרי"ש יתמוך בסלנט
שנה אחרי: היומונים הופכים דיסקט
המלחמה על רחובות • פרויקט מיוחד: ראיונות מיוחדים עם שלושת המתמודדים
רחמים מלול מציג: "ליל שישי" בפאבים
לאן נעלמה הכיפה של רחמים מלול?


מה זה קול ענות חלושה?

הגר"ע יוסף לא חתם על מכתב תמיכה למען רחמים מלול, כפי שנהוג בכל מערכת בחירות. למעשה, מלבד הרב יעקב יוסף, לא הציג רחמים מלול חתימות של רבנים נוספים. ההנהגה הרשמית של ש"ס, שבכל מערכת בחירות חיה את השטח, נעלמה ביום הבחירות כאילו בלעה אותה האדמה.

לבד מראש עיריית אלעד, יצחק עידן, שהגיע לסיבוב בעיר, לא נראה בשטח אף לא אחד מההנהגה הש"סית. איש מהם לא הגיע לעזור למועמד שעד לא מכבר היה בשר מבשרם.

יש שיטענו כי מה שעמד לו לרועץ, היא קרבתו המופלגת ליו"ר לשעבר, אריה דרעי. די היה לראות את שמחתו של אריה דרעי במסיבת הניצחון במטה מלול, בכדי להבין שדרעי רואה בניצחון הזה - ניצחון שלו. אולי עכשיו הוא מתחיל לממש את הבטחותיו החוזרות ונשנות על חזרה לפוליטיקה, שהרי שנינו 'שלוחו של אדם כמותו'. ואם לא שלוחו - לפחות חבירו הטוב.

אך קשה להאמין ששיקולים כאלו צרים הנחו את הנהגת ש"ס. בצמרת ש"ס טוענים היום, כי החשאיות סביב התמיכה במלול הייתה דווקא מסיבות טקטיות: "אם היינו עוזרים לו בפומבי, הוא רק היה מפסיד מזה", אומרים היום לאתר 'בחדרי חרדים' בכירים מש"ס. אך גם התירוץ הזה מתעכל בקושי.

הפגישה בין אלי ישי לרחמים מלול, שנערכה ערב הבחירות, היתה מתוחה. אלי ישי סירב להביע תמיכה פומבית. לדבריו, אם תפסיד, מוסדות התורה הספרדיים יפסידו, ואת זה אנחנו לא מוכנים לקחת על עצמנו. מלול השיב בזעם כי הוא נזרק מהתנועה, וכעת לא נותנים לו אפילו יד תומכת. אלי ישי אמר בתגובה כי הוא לא נזרק אלא יצא מכיוון שסירב לחתום על 'מכתב הכניעה', לאחר לכתו של אריה דרעי. וכך הסתיימה לה הפגישה הטעונה, כשהצדדים מבטיחים זה לזה להמשיך בהידברות לאחר הבחירות.

אך למה צריך להיות קטנוניים לאחר הניצחון? מלול ניצח, וש"ס כעת משלבת ידיים יחד איתו, ומניפה אותם כלפי מעלה לאמור: "אנחנו ניצחנו" - ומי אנחנו שנקלקל את החגיגה.

הגצילום: הג
הג'ר''ש קוק, רבה של רחובות, בלחיצת יד עם ראש העיר, רחמים מלול, לפני 14 שנה. צילום: הגולש בנפרצי

מי עוד יהנה מהשלל הקואליציוני?

נציג חסידות קרעטשניף בעירייה, כבר קיבל הבטחות לשידרוג משמעותי. בואו של רחמים מלול ל'טיש לחיים' שערך האדמו"ר לכבודו מוכיח, כי הוא מתכווין לעמוד במילתו, ולשדרג את החסידות, שהימרה על הסוס הנכון, אולי לראשונה בחייה.

ו'דגל התורה'? שם ממהרים להקטין את ההפסד. "מה זה רחובות? כמה חרדים יש שם? מה עושים סביב לזה כזה רעש?", שאלו היום בכירי התנועה שאתמול עבדו במלוא המרץ, בעיר ה'לא חשובה', למען עוזי סלנט.

כעת רק נותר לראות את הליך הרכבת הקואליציה בעיר השפלה המנומנמת: האם ש"ס תקבל את שהובטח לה, והאם מלול ייפרע מ'דגל'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}