י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ה'וול-סטריט ז'ורנל' מחלק מחמאות לנתניהו ולפישר

עיתון העסקים הנחשב 'וול-סטריט ז'ורנל' חולק שבחים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנגיד בנק ישראל סטנלי פישר:"ישראל נמצאת במסלול של התאוששות כלכלית מהירה וחזקה יותר מהצפוי"

מקבל שבחים. נתניהו
מקבל שבחים. נתניהו

עיתון העסקים הנחשב 'וול-סטריט ז'ורנל' חולק שבחים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנגיד בנק ישראל סטנלי פישר, על כך ש"ישראל נמצאת במסלול של התאוששות כלכלית מהירה וחזקה יותר מהצפוי".

הצלחתו של נתניהו, כך נכתב בעיתון, היא בכך שהוא נמנע מחילוץ הבנקים או סיוע לטייקונים בשוק האג"ח על ידי הזרמת כספים. ההחלטה, לפי העיתון, סייעה בחילוץ הכלכלה הישראלית מהמשבר הכלכלי העולמי.

העיתון משבח את נתניהו על שלא פעל כמו חלק מעמיתיו בחו"ל והחל לבצע קיצוצי מיסים מאסיביים. "נתניהו העלה בשנה החולפת את המע"מ ומסים נוספים, תוך שהוא הבטיח להוריד את המס בישראל לטווח הארוך", נכתב.

העיתון גם מצטט את שר האוצר, יובל שטייניץ, שאמר: "אנחנו מצפים לצאת מהמשבר עם יתרון על פני יתר העולם המערבי".

במאמר מצוין לטובה גם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שהיה הנגיד הראשון בעולם שבחר להעלות את הריבית במשק בספטמבר. גם שלשום העלה פישר את הריבית לנוכח התגברות האינפלציה.

פישר זכה גם לעידוד מצד הכלכלן נוריאל רוביני, הנחשב כמי שחזה את המשבר הכלכלי העולמי לפני כולם. רוביני קרא לנגידי הבנקים המרכזיים ברחבי העולם לנקוט מהלכים דומים לאלו שנקט פישר בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}