י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ספרנוביץ' התקשר: אני מחזיר חלק מהכסף

האם קרן אור מבצבצת בפרשייה שטלטלה את הציבור? ביממה האחרונה התקשר אושי ספרנוביץ' לעשרות מלקחותיו ובישר: אני מעביר לחשבונותיכם חלק מהחוב. אתאמץ להחזיר הכל • חשיפה

מחזיר כסף. אושי ספרנוביץ
מחזיר כסף. אושי ספרנוביץ

האם הסערה שטלטלה את הציבור החרדי עומדת בפני סיום? אם לשפוט על פי הטלפונים שקיבלו עשרות אנשים ביממה האחרונה, נראה כי האור מבצבץ בקצה המנהרה.

לפני קצת יותר מארבעה חודשים נחשפה בקול רעש גדול, בפורום 'בחדרי חרדים', פרשייה שזכתה לימים לשם 'פרשיית ספרנוביץ''. הסיפור, למי שנחת כאן זה עתה, התמקד בבחור צעיר, שהקים בית השקעות בשם 'חומש השקעות'. הצעיר, אושי ספרנוביץ', הבטיח אחוזי תשואה גבוהים על הכסף שהופקד אצלו, ובמשך שנים לא מעטות, אף קיים.

כך זה התחיל:
עליתו ונפילתו של הגביר

השמועה על אחוזי התשואה אותם מצליח הבחור להשיג עבור לקוחותיו עברה מפה לאוזן, ועוד ועוד אנשים הצטרפו למעגל המשקיעים, כשכולם שחים אודות העילוי הפיננסי שמצליח להכות את השוק פעם אחר פעם.

אלא שיום בהיר - הבחור נעלם. שמועות אודות הסתבכותו הפיננסית, מלאו את דפי הפורום, משם גלשו למדיה כולה, שהחלה לעסוק בעניין באובססיביות.

לאורך כל הפרשייה, הציב לעצמו אתר 'בחדרי חרדים' קו ברור. מעדויות שהגיעו אל מערכת האתר התברר, כי לא מדובר בנוכל, אלא באברך שלאורך שנים הצליח להביא תשואות יפות, וכעת הסתבך במספר השקעות כושלות, שהביאו אותו למנוסה מגל הנושים אותם הותיר אחריו.

אלא שלא ארכו הימים, ואושי ספרנוביץ חזר לארץ, כינס מסיבת עיתונאים במהלכה הכריז: הסתבכתי. אבל אני לא מתכונן להיעלם. אנחנו נעשה מאמץ להשיב את הכסף לעשרות הנושים. גם אם זה ייקח זמן - בסוף זה יקרה.

ואכן, ביממה האחרונה, זה קורה.

עשרות לקוחות שהפקידו ב'חומש השקעות' ממיטב כספם, קיבלו טלפון אישי מאושי ספרנוביץ', שאמר להם בקול רועד: אני היום מבצע עבורכם העברה של חלק מהכסף לחשבונות הבנק. זהו תשלום ראשון מתשלומים רבים שעוד יגיעו בהמשך.

הלקוחות ההמומים, בירכו את ספרנוביץ' שיזכה להשלים את ההפסדים הרבים אותם צבר, ויוכל לשלם את כל חובותיו כבר בחודשים הקרובים. ספרנוביץ' מצידו הבטיח שהוא עושה הכל בכדי שכך יהיו פני הדברים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}