י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

השוליים מתרחבים: 2 נערים חסידיים הוכו

תופעת נוער השולים מתרחבת, ואיתה התוצאות הקטלניות: בשכונת רמות תקפו נוער שולים בחורים מישיבת 'דרכי תורה' שאושפזו בביה"ח כשהם פצועים בינוני. דובר המשטרה: זה היה מריבה על ספסל

 צילום אילוסטרציה: בקהילה
צילום אילוסטרציה: בקהילה

לפעמים, כך מסתבר, די שתשתייך לקהילה הלא נכונה, לפחות בעיני אנשים מסוימים, בכדי לספוג מכות על לא עוול בכפך.

במה דברים אמורים? מספר בחורים מהישיבה החסידית 'דרכי תורה', בראשה עומד הגר"א וויס, הממוקמת בשכונת רמות ירושלים, יצאו לסיבוב רגלי בליל שבת לאחר הסעודה, ברחוב מירסקי בשכונת רמות, הממוקם בסמיכות לישיבה.

במהלך ההליכה, נתקלו בחורי הישיבה בחבורת שבבניקים מקומיים, שהחלו לקרוא לעברם קריאות גנאי. הצעקות הלכו והחריפו, עד שלאחר כמה דקות זעק אחד מנערי השוליים: "הנה חוסידים, בא נרביץ להם".

יצוין, כי תופעת השבבניקים ברחוב החרדי בכלל ובשכונת רמות בפרט, הולכת ומתרחבת. אם עד היום ידענו כי הנזק הוא רוחני בלבד, עתה, אנו עדים גם להקצנה חמורה ולשימוש באלימות מצד נוער השוליים.

לאחר ההתגרות של נערי השוליים, התפתחה בין שתי הקבוצות תגרה אלימה. התוצאות, לצערנו: אחד מבחורי הישיבה נדקר בעינו, ואילו לחברו נגרם שבר בידו. השניים פונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים 'שערי צדק', ומצבם מוגדר קל עד בינוני.

בעקבות האירוע האלים החליטה הנהלת הישיבה על סגירת הפנימייה, ועל הבחורים נאסר לצאת מחוץ לשעריה.

בקרב התלמידים עורר המקרה זעם רב וסערת רגשות. "אנחנו לא מפחדים מהשבבניקים, אבל אנחנו מאוד זועמים. אנחנו חושבים לעצמנו מה עוד יכול לקרות פה?". סיפר אחד מבחורי הישיבה שהיה מעורב במקרה לאתר 'בחדרי חרדים'.

בשיחה עם דובר משטרת ירושלים, שמוליק בן רובי, הוא מוסר פרטים נוספים על העילה לפריצת הקטטה האלימה. לדבריו, זו החלה בשל ויכוח שפרץ על מקום ישיבה בספל ציבורי. עוד הוא מציין, כי זהותו של אחד החשודים בתקיפה ידועה למשטרה, המנהלת מצוד אחריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}