י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

יד החסידים היתה על העליונה: מלול ניצח

בתום מערכת בחירות סוערת ברחובות, רושם לעצמו מועמד הליכוד רחמים מלול וי ענק • בניגוד לסקרים, הוא לקח בסיבוב הראשון כשלטובתו נרשמו למעלה מ-40% מהקולות • מה יקרה ביום שאחרי?

אדוני ראש העיר, רחמים מלול עם האדמו"ר מקרטשניף, לאחר הניצחון. צילום: אלי קובין
אדוני ראש העיר, רחמים מלול עם האדמו"ר מקרטשניף, לאחר הניצחון. צילום: אלי קובין



יד החסידים על העליונה: הבחירות הסוערות בעיר רחובות הסתיימו לפני מספר שעות, עם ניצחון למועמד שרץ מטעם סיעת הליכוד - ח"כ לשעבר מש"ס, רחמים מלול.

עיר השפלה המנומנמת, התעוררה בימים האחרונים לחיים. אמנם, הפרופסורים המאיישים את העמדות במכון ויצמן, לא הרגישו בתכונה מיוחדת, והעבודה המחקרית נמשכה כסדרה, אך דווקא בריכוזים החרדיים בעיר, שבימים כתיקונם, נחשבים לסמל של איחוד ושלום, ארעו התרחשויות משמעותיות.

העיר שהפכה לסמל של איחוד בין הקהילות, נהפכה בן רגע לירושלים זוטא. מכתבי רבנים - כאלו שנכתבו וכאלו שלא - נשלפו מכל מטות המועמדים, תרגילים פוליטיים נערכו, וספינים הופרחו לחלל האוויר, כאילו אין מחר. לרגע היה צריך לשפשף את העיניים, בכדי להאמין שמדובר ברחובות.

על מערכת הבחירות:
כשפרוש בשטח, מלול לא במתח • צילומים
מלול: הגרי"ש תומך בי; הגרי"ש: הצביעו סלנט
אין רחמים: הגרי"ש יתמוך בסלנט
שנה אחרי: היומונים הופכים דיסקט
המלחמה על רחובות • פרויקט מיוחד: ראיונות מיוחדים עם שלושת המתמודדים
רחמים מלול מציג: "ליל שישי" בפאבים
לאן נעלמה הכיפה של רחמים מלול?


הציבור החרדי נחלק בבחירות האחרונות לשניים: החלק הראשון ריכז את רוב הציבור החרדי בעיר והוא כלל את מגוון החסידויות בעיר, בראשם עומדת חסידות קרעטשניף ונציגות מכובדת לחסידות חב"ד, כשעליהם מצטרפים הקהל הטבעי של מלול - הציבור הספרדי. החלק השני המורכב ממצביעי דגל התורה, שהצביע, על פי הוראת הגראי"ל שטיינמן ונגרי"ש אלישיב, עבור עוזי סלנט.

הסיבות לפילוג, נבעו מהתערבותו של רחמים מלול בנושאי המועצה הדתית, ורצונו למנות רב ראשי ספרדי בעיר. הנתונים הללו, שהגיעו לידי הגראי"ל שטיינמן, הכריעו נגד מלול ולטובת סלנט, שהבטיח הבטחות מפליגות בנושאי דת לחברים הליטאיים.

האמוציות שהוכנסו לתוך מערכת הבחירות היו חסרות פרופורציה לגודלו של הציבור החרדי בעיר. הציבור החרדי כולו שווה כמה אלפי קולות בודדים, מתוך קרוב למאה אלף קולות בעיר, אך ההנהגה הפוליטית של הציבור החרדי, התייחסה בכובד ראש לבחירות המקומיות, ולא בכדי.

במהלך כל יום הבחירות, ירדו הקודקודים הפוליטיים של הציבור החרדי אל העיר בכדי לדרבן את הפעילים, ולהבעיר את השטח. כולם הגיעו - החל מחברי הכנסת, ממוישה גפני ומאיר פרוש, דרך ההנהגה הצעירה של 'דגל התורה' שהתייצבה גם היא בנוכחות שיא, וכלה בחנוך זייברט, שהגיע לפעול לטובת רחמים מלול. כול קבוצ התגייס לטובת המועמד עליו הורו לה גדוליו.

הסקרים, במהלך מערכת, הבחירות הבטיחו את הניצחון לעוזי סלנט. אך לא בפעם הראשונה, הם אכזבו את מי שסמכו עליהם, ובגדול.

רחמים מלול החל את מערכת הבחירות כאנדרדוג מושבע. אף אחד לא האמין בסיכוייו.

אך הערב, בשעה 00:20, הוא רשם לעצמו וי גדול כשעל פניו חיוך רחב.

'טיש ניצחון' בקרטשניף

התוצאות הסופיות מלמדות כי רחמים מלול לקח את הבחירות על חודם של קולות בודדים. 40.94%, זה מה שהשיג המועמד המנצח. 50 קולות פחות, והיינו הולכים לסיבוב שני.

"עמי פינשטיין היה הגאידמק של רחובות", אמרו מיד לאחר הבחירות במטה סלנט. עמי פינשטיין שזכה לעשרים אחוז מהקולות, הפסיד לסלנט את הבחירות, והגיש על מגש של כסף את הניצחון למלול. ממש גאידמק רחובותי. הציבור החילוני המפולג, אפשר לגיסות החרדיים של מלול למקסם את מאגר הקולות הטבעי שלהם בדרך אל הניצחון.

ההפסד של סלנט הוא למעשה הפסדם של אנשי דגל התורה, שהימרו על הסוס הלא נכון. מלול שהתריע לאורך הבחירות כי הסקרים שהוצגו בפני גדולי ישראל - שקריים, הוכיח כי לפחות בנקודה הזו הוא דבר אמת.

אך ההפסד הזה הוא גם הפסדה של סיעת קדימה שהריצה את סלנט. ואולי יותר מכך - זהו הפסד של האסטרטג אייל ארד, שהריץ במלא כוחו את עוזי סלנט. אין ספק שהלקחים ממערכת הבחירות, ילמדו. אנשי המספרים של דגל התורה, שהתהדרו במהלך השנים בתחזיות מדויקות, פישלו לאחרונה בכמה מערכות בחירות, ואולי גם שם נדרש רענון חירום.

את ניצחונו מיהר מלול החרדי לחגוג עם חרדים. המון רב של חסידים, אנשי ש"ס ותומכי הליכוד שפעלו למענו - אפפו אותו עם היוודע תוצאות הניצחון, נשאו אותו על כפיים ופצחו במצהלות שמחה.

את חגיגת הניצחון הרישמית, בחר מלול לעשות במחיצתו של האדמו"ר מקרעטשניף, שתמך בו לכל אורך מערכת הבחירות, השיג לו את תמיכת אגודת ישראל והפעיל את חסידיו למענו. מלול התקבל בחביבות בבית מדרשו של האדמו"ר מקרעטשניף, ובמקום התארגן 'טיש לחיים' קצר.

מלול הושב לצידו של האדמו"ר ואל השולחן הוגשה תקרובת קלה וכוסיות 'לחיים'. החסידים עמדו על הפרנצ'ס, צפו בחיבה שהאדמו"ר מרעיף על ראש העיר החדש והאזינו לנאום הניצחון שנשא המנצח בנוכחות האדמו"ר.

מה יעשה מלול עם הניצחון? האם יילך לפיוס עם דגל התורה? או שישאיר אותם מחוץ למשחק הקואליציוני? את התשובה על כך נדע בימים הקרובים.

במסיבת הניצחון שקיים מלול מיד לאחר היודע התוצאות הוא אמר כי רחובות הולכת לאיחוד, והוא משאיר את כל המשקעים מאחוריו. האם מדובר בסיסמאות שווא או בכוונה אמיתית? ימים לא רבים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}