י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מעמד מרגש: הוכנס ס"ת לביהכנ"ס המרכזי במוסקבה • תמונות

בממעמד השתתפו הרבנים הראשיים של ישראל ורוסיה. לאחר הקפות וריקודים לכבודה של תורה, נערכה בבית הכנסת סעודת מצווה, כאשר תזמורת חסידית בליווי מקהלת תלמידי תלמוד תורה מלווה את האירוע

בתופים ומחולות. הכנסת הספר תורה
בתופים ומחולות. הכנסת הספר תורה

בהשתתפות הרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, והאורח הגר"י מצגר, הרב הראשי לישראל, הוכנס ביום ספר תורה להיכל בית הכנסת המרכזי במוסקבה.

הטקס החל בסיום כתיבת האותיות האחרונות, שנערך באולם האירועים בבניין המרכז היהודי-קהילתי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, ומשם יצאו בתופים ובמחולות לעבר היכל בית הכנסת המרכזי והגדול.

לאחר הקפות וריקודים לכבודה של תורה, נערכה במקום סעודת מצווה, כאשר תזמורת חסידית בליווי מקהלת תלמידי התלמוד תורה 'חדר מנחם', מלווה את האירוע בשירה חסידית מרגשת.

במהלך הסעודה נאם רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר על גודל ומשמעות מצוות כתיבת ספר תורה, והעניק בשם הקהילה היהודית, תעודת כבוד לתורם מר חיים רויטמן, שתרם את הספר תורה לע"נ אביו ז"ל, שבאותו יום חל יום היארצייט שלו.

הגר"י מצגר, שעושה בימים אלו ביקור במוסקבה, הגיע לאירוע יחד עם ראשי קהילת 'אהל יצחק' במוסקבה, ובדבריו הפליא בדבר המצווה הרבה של הכנסת ספר תורה וההשגחה הפרטית שזכה להשתתף באירוע זה לכבודה של תורה, יחד עם הזכות לעמוד מקרוב על התפתחותה הרבה והגדולה של כלל מוסדות התורה והחסד במוסקבה בפרט וברוסיה בכלל.

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}