י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אחרי האבל: קרלין ערכה 'חתונה שנייה'

לאחר שבוע מעורב באבל ובשמחת חתונה שעבר על חסידות קרלין - החליטו בחסידות לפצות על היעדרות האדמו"ר מאירועי 'שבע הברכות' - וערכו אירוע המוגדר כ'חתונה שנייה', בנוכחות האדמו"ר

החתונה, בשבוע שעבר. צילום: דוד קורן, בחדרי חרדים
החתונה, בשבוע שעבר. צילום: דוד קורן, בחדרי חרדים

שבוע מורכב עבר על חסידי קרלין-סטולין: שמחה ועצב שימשו בעירבוביה, אבלות לצד קול מצהלות חתנים נמהלו זה בזה. השמחה על חתונת בן האדמו"ר, הפכה בשבת הקודמת לתוגה על פטירת אמו, ומאז החל סימן שאלה לרחף באוויר: האם ישתתף הרבי בחתונה, או יישאר בבית, עם מעיל קרוע, על שרפרף נמוך. שבוע של תהיות, שבוע של חוסר ודאות. שבוע של עצב, שבוע של שמחה.

אתמול בערב (מוצ"ש) זה נגמר.

מאבל ליום-טוב • וידאו מדהים ותמונות
למרות האבל: האדמו"ר משתתף בחתונת בנו


האדמו"ר קם מאבלותו, חלץ את נעלי האבל, ומשלים את השמחה שהיתה אמורה לשרות עליו בשבעת ימי המשתה שנבלעו בשבעת ימי האבל.

אמש, מוצאי השבת שלאחר ה'שבעה', נערכה סעודת-ענק לרגל שבע הברכות לבן האדמו"ר. האירוע החל בשעה 20:00 והמוני חסידי קרלין מרחבי הארץ נהרו אליו. בקרלין התכוננו לאירוע הזה מספר ימים, והגדירו אותו אותו כ"חתונה שנייה", שבאה לפצות על אירועי שבע הברכות שהחסיר האדמו"ר בשל אבלותו.

כזכור, לפני שבוע בדיוק, אמור היה להתקיים מעמד 'פארשפיל' חגיגי, לכבוד החתן. השמחה הוחלפה בעצב, ותחת פארשפיל היתה הלוויה.

בימים הראשונים שלאחר ההלוויה, שררה חוסר בהירות מסביב לשאלה: האם האדמו"ר מקרלין ישתתף בחתונת בנו, או שייאלץ להישאר בבית האבלים, בה בעת שחסידיו יפזזו סביב בנו הנכנס לחופה. איש לא ידע האם האדמו"ר יזכה ללוות את בנו לחופה.

בשעות שבהן איש לא ידע את התשובה, קרא האדמו"ר לנכבדי החסידות, וביקש מהם כי יבררו אצל גדולי הדור מהי עמדת ההלכה, והאם ניתן למצוא עבורו היתר, שיאפשר לו להשתתף בחתונה, אף אם במגבלות מסוימות.

המקורבים התרוצצו מפוסק אחד למשנהו, וליבנו את ההלכה. דעתם של הפוסקים היתה להקל ולהתיר לאדמו"ר את ההשתתפות, מנימוקים שונים. כאשר ההיתר נמצא, הרקיעה שמחתם שחקים. גלרייה נכבדה של פוסקי הלכה חיוו את דעתם להיתר, והובילו את האדמו"ר להחלטה על השתתפותו בחתונת בנו, בעיצומם של שבעת ימי האבל, אמנם תחת מגבלות הלכתיות מסוימות, כמו נעילת נעלי בד ושהייה בחדר נפרד בעת הסעודה..

כאמור, אמש, השתתף האדמו"ר בשמחת שבע הברכות, לקול מצהלות והמון חוגג, כאשר הוסרו ההגבלות, והשמחה בבית קרלין היתה גדולה כרגיל.

למרות זאת, חדי עין הבחינו כי האדמו"ר מקפיד לרקוד פחות מהרגיל, בשל שלושים ימי האבל שהוא שרוי בהם, עקב פטירת אימו ע"ה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}