י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עוזר לג'? "אתה פועל כנגד גדול הדור"

רבה של חולון, הרב אברהם יוסף, בנו של הגר"ע יוסף, נחקר במשטרה בחשד שפיטר משגיח על רקע פוליטי: חיים חיון סייע לאביו שהתמודד במסגרת יהדות התורה נגד סיעת ש"ס. חויב לפצותו ב-15 אלף ש"ח

הרב אברהם יוסף (באמצע) עם הרבנים הראשיים לישראל. צילום: ישראל ברדוגו
הרב אברהם יוסף (באמצע) עם הרבנים הראשיים לישראל. צילום: ישראל ברדוגו



הרב אברהם יוסף, בנו של הגר"ע יוסף, ורבה הראשי של חולון מסתבך. 'ישראל היום' חושף כי לפני מספר ימים נחקר הרב שעות ארוכות במשטרה.

תחילת הסיפור לפני כשנה, בבחירות המקומיות בעיר, אז התמודדו ש"ס ויהדות התורה.

חיים חיון - משגיח כשרות העובד תחת הרב יוסף, סייע לאביו, מאיר חיון, שהתמודד עם סיעת יהדות התורה. אלא שמעסיקו, הרב אברהם יוסף, לא ראה זאת בעין יפה וטען כי הוא "חותר תחתיו", ו"פוגע בגדול הדור" - ופיטר אותו מעבודתו.

חיון סיפר ל'ישראל היום': "שש שנים עבדתי כמשגיח כשרות והכל היה בסדר. כשאבא שלי רץ לבחירות עם יהדות התורה, באופן טבעי סייעתי לו, מחוץ לשעות העבודה כמובן, בהדבקת שלטים וכדומה. הרב יוסף, שלא אהב את הרעיון, פשוט קרא לי, נזף בי ופיטר אותי. הוא טוען שפעלתי נגד ש"ס ופגעתי אישית ברב עובדיה".

חיון פנה לבית המשפט, ובמשך כמה חודשים אף התנהל משפט נגד הרב, בו הודה שפיטר אותו מטעמים פוליטיים. בית המשפט קבע כי יש להחזיר את חיון לעבודה ולפצותו ב-15,000 ₪.

"אתה מחרחר ריב ומדון"

בימים האחרונים, כמעט שנה לאחר הבחירות, נקרא הרב לחקירה במשטרה. "בשביל להזמין רב עיר לחקירה צריך אישורים מיוחדים של היועץ המשפטי לממשלה וכדומה וזה הגיע רק לאחרונה" - הסביר גורם המעורב בנושא.

במהלך המשפט הציג חיון הקלטות ובהן שיחות עם הרב יוסף, בו נשמע הרב מטיח בחיון: "מעלת באמון שלי, אתה עובד בשביל אבא שלך, בשביל ג' (יהדות התורה), אתה מחרחר ריב ומדון".

הרב ממשיך ונוזף בחיון: "מאיפה החוצפה? גדול הדור עומד לפנינו ואתה מספר לי סיפורי מעשיות! תעזוב אותי, שלום ולא להתראות, פנה לאבא שלך שהוא יפרנס אותך. אתה לא עובד אצלי. אתה מפסיק לעבוד מאתמול. מעלת באמון שלי".

חיון אמר: "לאנשים אין אומץ להתלונן על המעביד שלהם, אבל לפטר אדם, אבא ל-4 ילדים, מסיבה פוליטית מובהקת זה לא הגיוני בשום מדינה. לא פלא שקראו לו לחקירה".

פרקליטו של חיון, עו"ד משה אוסדייטשר, אומר: "מדובר במקרה חריג וקשה של ניצול שררה של עובד שהשקיע כל כולו בעבודה כאשר בזמנו החופשי הוא בסך הכל ניצל זכות בסיסית של חופש ביטוי, כאשר המעסיק באופן פסול ולא ראוי ניצל שררה ופיטר אותו, ללא כל קשר לעבודתו. צר לי שמדובר ברב ראשי של עיר ודמות רוחנית חשובה, וטוב שהמשטרה תמצה איתו את הדין על מנת שדברים כאללה לא יישנו".

במשטרה אישרו שהרב אברהם יוסף נחקר בחשד לשימוש לרעה בסמכותו.

הרב אברהם יוסף עצמו סירב להגיב.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}