י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הבחירות לרבנות י-ם: דחייה למועד לא ידוע

חלום הבחירות הולך ומתרחק מעיני המועמדים: בישיבה סוערת שהתקיימה בירושלים, הוחלט להעביר את המחלוקת המשפטית סביב זהות חברי הגוף הבוחר, ליועץ המשפטי לממשלה • כל הפרטים

ישיבה סוערת בנושא הרבנות. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
ישיבה סוערת בנושא הרבנות. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

האם הבחירות לרבנות העיר ירושלים הולכות ומתרחקות מנגד עיננו? אם על השאלה אמור לענות היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, יוסי חביליו, אין ספק שהתשובה תהיה חיובית. חיובית מאד. ככל שהדברים תלויים בו - והם תלויים בו הרבה - הליך הבחירות יידחה לפרק זמן בלתי ידוע.

האם צרה עינו של מר חביליו בגלריה המכובדת של המועמדים הרואים עצמם כראויים לתפקיד הנחשק?, קשה להאמין. אך יותר קשה להאמין, שרוממות החוק בגרונו, והוא פועל משיקולים עניניים בלבד. סאת הייסורים אותם חווים המועמדים, מלאה על גדותיה זה מכבר.

הדחיות החוזרות ונשנות, מרטו את עצביהם המרוטים ממילא. אך הבשורה עליה יקראו בשורות הבאות, ודאי לא תקל עליהם לכשיפרשו למנוחת הלילה.

כזכור, אתר 'בחדרי חרדים' דיווח על מחלוקת משפטית בין היועצים המשפטיים של משרד הדתות, לאלו של העירייה. מהות המחלוקת היא המפתח לקביעת הקריטריונים לפיהם ייבחרו גבאי בתי הכנסיות שירכיבו את הגוף הבוחר.

משרד הדתות טען, כי המפתח אמור להיות גודלו של כל בית כנסת ומספר החברים המתפללים בו. אליבא דמשרד הדתות, הנציגים צריכים לבוא מבתי הכנסת הגדולים והמרכזיים בעיר. עמדת משרד הדתות באה לשלול את העמדה האחרת, הגורסת כי מיקום בתי הכנסיות, הוא הקובע.

לעומת זאת, טוען היועץ המשפטי של עיריית ירושלים יוסי חביליו, כי המפתח לחלוקת הגבאים שיצביעו בגוף הבוחר אמור להיות על פי מפתח קהילתי. כלומר: כל שכונה תקבל נציג אחד. ומה יהיה בשכונות חילוניות? הנציג יבוא מבית כנסת מסורתי. 'מי קבע שהגבאים חייבים להיות חרדים', שאל חביליו, ובכך אף חשף את האינטרס המסתתר מאחורי עמדתו.

היום (א') נערכה ישיבה, שארכה מספר שעות, ועלתה בטונים גבוהים. בסוף הישיבה הוחלט, להעביר את ההחלטה לידי היועץ המשפטי לממשלה. איזה יועץ? עדיין לא ברור. מני מזוז, שאמור לסיים את תפקידו בעוד כעשרה שבועות, לא יספיק ככל הנראה 'לנקות' את שולחנו ולהתפנות לסוגית הבחירות לרבנות.

היועץ המשפטי הבא יהיה עסוק בחודשים הראשונים באי אלו דברים שלהם משמעות רחבה יותר מאשר זהות היושב על כסא הרב בירושלים שטרם חוברה לה יחדיו. וכך, חלום הבחירות לרבנות הולך ומתרחק מעיני המתמודדים ואלו שחפצים ביקרם. למתי נדחה המועד? זהו אחד הדברים שרק מי שניתנה לו נבואה מיום שחרב בית המקדש, יכול להתנבא בהם.

וירושלים? נראה דווקא שהיא מסתדרת לא רע במצבה הנוכחי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}