י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"הרבנים ביקשו - וגרמניה נכנסה לעובי הקורה בפרשת שליט"

רבה של ברלין, הרב יצחק ארנברג, מגלה בראיון ל'בקהילה' כיצד הושגה המעורבות הגרמנית בסוגיית שליט • מדוע התנצל הגוי ברכבת וכיצד הושגה הוכחה ליהדותו של חתן

הרב יצחק ארנברג
הרב יצחק ארנברג

המדור 'המילון' במוסף 'בקהילה פלוס' מוקדש השבוע לראיון עם הרב יצחק ארנברג, רבה הראשי של ברלין. בראיון חושף הרב ארנברג את הקשר הרבני שהוביל להתערבות הגרמנית בסוגיית שחרור החייל החטוף גלעד שליט.

"הגר"י מצגר והגר"ש עמאר ביקשו את התערבות הקנצלרית בקידום שחרורו של גלעד שליט", הוא אומר, "המגעים כיום עברו להילוך גבוה הודות למתווך הגרמני שנכנס לעובי הקורה".

הרב ארנברג שימש בעברו כרבה של וינה וכרבה של מינכן.

בראיון הוא חושף את עוצמתה של יהדות גרמניה ("ביקשתי תעודות המעידות על יהדותו של חתן והוא שלף בפניי תעודות שהיו חתומות על ידי הנאצים ימ"ש שכתבו כי משפחתו יהודית לפחות ארבעה דורות ומכל הכיוונים המשפחתיים"), ועל התחושות כיהודי בגרמניה ("ברכבת ניגש אליי צעיר גרמני וביקש סליחה. לא הבנתי מדוע ואמרתי לו, הרי לא עשית לי דבר, מדוע אתה מתנצל. הוא ענה: אני מתנצל על מה שהעם שלי עשה לעם שלך").

הראיון עמו מספק צוהר מרתק לעולמה של יהדות גרמניה כיום ומעמיקה את הקשר עם קהילות התפוצות, עליו הכריזו ב'בקהילה' עם השקת המהדורה הדיגיטלית של העיתון.

קישורים:
הראיון המלא - במהדורה הדיגיטלית של עיתון 'בקהילה'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}