י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מתנת-לידה מבית המשפט: האם בסדר גמור

מבצע הבריחה החשאי שהפך למתוקשר - הסתיים בקול דממה דקה: ביהמ"ש המחוזי בירושלים פסק היום, כי יציאתם של ילדי האם החשודה ללונדון היתה חוקית. הערבויות לא יחולטו • הפרקליטות מאוכזבת

מתנת-לידה מבית המשפט: האם בסדר גמור
פלאש90

צהלות שמחה כפולים עלו היום (א') מבית משפחת הילד המורעב והרך הנולד, בשכונת מאה שערים בירושלים. היה מי שהכריז 'דידן נצח', והיה מי ששלף בקבוק בירה שנותרה משמחת ה'שלום זכר' ההמונית שנערכה בליל השבת האחרונה בבית כנסת סמוך למרכז חסידות 'תולדות אהרן'.

ל'מורעב' נולד אח; 3 מאחיו הוברחו ללונדון

אולי זה כמחווה לרגל לידת הבן לאחר תקופה של ייסורים קשים משאול, ואולי זהו פרץ של חמלה שהתעורר בליבם של שופטי ה'מחוזי'. כך או כך, הפעם שולל בית המשפט באופן חד משמעי את דרישת הפרקליטות, מתייצב לצידה של האם, וקובע: בריחת הילדים מהארץ היתה חוקית.

גלי זעם בלתי נשלטים התפרצו במשרדי הפרקליטות, כאשר דבר בריחתם של שלושת ילדי האם נחשף ב'בחדרי חרדים'. חשיפת הבריחה נעשתה במקביל לרגעי האושר הבודדים שידעה משפחת מ', בהולדתו של העולל הרך, לאחר חודשים ארוכים של סבל ומכאוב.

בפרקליטות לא השתהו יתר על המידה, וניסחו בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בה מתבקש בית המשפט לדון בנושא בדחיפות. במקביל, הוגשה בקשה לחילוט ערבויות, שמשמעותה - לחלט את סכומי העירבון ששילשו הערבים שנטלו אחריות על כך שהאם תנהג לפי תנאי השחרור.

הבקשה הוגשה שעות ארוכות לאחר ששלושת הילדים כבר היו בדרכם מנמל התעופה 'היתרו' שבלונדון, לעבר ביתו של הסבא בשכונת סטמפורד-היל הלונדונית.

אלא שבבית המשפט המחוזי בירושלים החליטו שלא להיענות לבקשת החילוט. הערבים, שכבר נכנסו ללחץ, שחררו אנחת רווחה כאשר שמעו על כך בצהרי היום.

אף תנאי לא הופר כאן. היציאה מהארץ איננה הפרה של תנאי המעצר, ולפיכך, אין כל מקום לבקשת חילוט. זו היתה רוח הדברים שיצאו מאולם בית המשפט המחוזי.

כזכור, בשבוע שעבר הוברחו אחיו של הרך הנולד מהארץ, במבצע חשאי. בעקבות כך, הוזמנו הערבים שחתמו על שחרור האם מירושלים החשודה בהרעבת בנה, למסירת עדות בבית המשפט המחוזי בירושלים. מסירת העדות התקיימה היום, ובסופה התבשרו הערבים על כך שאין ביציאה הזו משום הפרת תנאי המעצר.

טענת הפרקליטות היתה, שהנסיעה הפתאומית, שלא תואמה עם הפרקליטות, היא צעד ראשון בהברחתה של האם, וכי יש חשש כי היא תדרוש את החרפת תנאי מעצר הבית ואת הגדלת הערבויות.

עורכי הדין שטיפלו בפרשה, לא ראו בסיפור נקודת משבר. גם בני המשפחה התגייסו בכדי למזער את הרעש התקשורתי. אחד מהם אמר: "בסך הכל הנסיעה היא חוקית. הילדים יצאו עם הדרכונים שלהם, ולא היה עליהם צו איסור יציאה. כל ניסיון להפוך את יציאתם לאייטם תקשורתי, הוא המשך ההסתה המכוונת נגד האם ומשפחתה".

כאמור, היום התקבלה העמדה הזו באולם בית המשפט המחוזי. ההכנות לקראת ברית המילה של אח 'הילד המורעב', נמשכות כמתוכנן, כשהפעם היה זה בית המשפט המחוזי שסייע בהרגעת הרוחות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}