י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אם משתמטים - לא נוהגים

בפנים קודרות שמעו שרי הממשלה על נתוני ההשתמטות מגיוס לצה"ל. "יש כאן תעשייה של קב"נים", התמרמר נתניהו. והשר ישראל כץ העלה הצעה מקורית: מי שמשתמט - לא יקבל רישיון נהיגה

אם אתה לא כשיר לצה"ל, אתה לא כשיר לנהוג. צילום ארכיון
אם אתה לא כשיר לצה"ל, אתה לא כשיר לנהוג. צילום ארכיון



אחוז המשתמטים עולה? יש פיתרון: מי שלא מתגייס, לא יקבל רישיון. את ההצעה הזו העלה היום השר ישראל כץ במהלך ישיבת הממשלה.

הצעתו של כץ עלתה במהלך ישיבת הממשלה בה הציג ראש אכ"א, האלוף אבי זמיר, נתונים מדאיגים באשר לעתיד סדר כוח האדם בצה"ל: 40% מהבנות ו-20% מהבנים לא מתגייסים, בעוד שכחמישה אחוזים מהבנים משיגים פטור נפשי.

על פי הנתונים שהוצגו בפני שרי הממשלה, למעלה מ-30% מאלה שאינן מתגייסות, מצהירות על אורח חיים דתי.

שר החינוך גדעון סער, שמע את הנתונים וסער: "זו תעשייה של נשים שמוסרות הצהרות כוזבות. לא מדובר בבנות דתיות, אלא בבנות שמשתמטות מצה"ל - ומקיימות אורח חיים שאין לו שום קשר לאורח החיים הדתי".

אתר גל"צ מדווח, כי גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע אי-שביעות רצון ואכזבה מהנתונים "יש תעשייה שלמה של קב"נים, ויותר מידי אנשים אומרים שהם לא כשירים", אמר. השר דן מרידור הוסיף: "לא יכול להיות" שיש כמות כזו של חולי נפש.

המקורי מכולם היה שר התחבורה, ישראל כץ, שהעלה הצעה לפיה ממשתמטים יישלל רשיון הנהיגה. "אם אינם כשירים להתגייס - הוויי אומר שאינם כשירים לנהוג", טוען כץ.

בימים אלה צפוי לעלות אל מליאת הכנסת הצעת חוק המגבילה את הפטור לנשים המועמדות מגיוס בשל קיום אורח חיים דתי. חברי הכנסת החרדיים הודיעו כי ייאבקו בחוק.

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס, הודיע כי אם הממשלה תתעקש להעלות את הצעת החוק במתכונתה הנוכחית, "אנחנו נשקול את המשך צעדינו", כלשונו של יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}