י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גולדקנופף על המפגינים: "הם יהודים?"

שר הביטחון אהוד ברק תקף את הפגנות החרדים, והבוקר חטף מנה אחת אפיים • השר כץ: "החרדים תורמים המון למדינה" • הרב גולדקנופף התראיין ל-YNET ואמר: "תמוה שיהודים מפגינים נגד השבת"

"השוליים לא מיצגים אותנו". הרב יצחק גולדקנופף
"השוליים לא מיצגים אותנו". הרב יצחק גולדקנופף

אמש (מוצ"ש), הצטרף שר הביטחון אהוד ברק למתקפה המתוזמרת נגד הציבור החרדי שהגיעה לשיא בהפגנה החילונית בכיכר ציון בירושלים.

'כולנו מחויבים בכיבוד החוק. אסור שקבוצת מתפרעים קטנה תכתיב לעשרות אלפי אזרחים מירושלים ומחוץ לה, אם להשתמש בחניון במהלך השבת או שתמנע הפעלת מפעל שמפרנס ישראלים רבים. אסור להסכים להתנהגות כזו". צוטט השר בכלי התקשורת.

הבוקר (א') בישיבת הממשלה גינה שר התחבורה ישראל כץ את הממעיטים בחשיבותם של החרדים למדינה ואמר: "יש חשיבות רבה בלימודי התורה, המשקל של החרדים ביישוב הארץ כולל בפריפריה, הוא עצום".

השר כץ אמר גם בהקשר של תרומה ממשית למדינה: "יש נתונים המראים על עלייה בגיוס לנח"ל החרדי וליחידות הטכנולוגיות של חיל האוויר, והמגויסים החרדים אף מצטיינים שם". עוד קרא השר כץ, למצוא את הדרך בשיתוף הרבנים, כדי לשלב את החרדים במאבק בתאונות הדרכים במסגרת שירות לאומי.

כך או כך, הקומץ החילוני זכה אתמול לחשיפת שיא, וההפגנה החילונית קיבלה מימדים של הפגנת ענק, שתתחיל הפיכה בעיר הבירה - אך המצב רחוק מכך כמרחק מזרח ממערב. הרוב החילוני נרתע אף הוא מעבודה במפעלים בשבת, והוא בעד השמירה על הסטטוס-קוו. די היה להסתובב אתמול באזור ההפגנה בכדי להבחין כי מדובר בקובץ משועממים מקרי, שנהנה מליטופי כלי התקשורת, שעשתה הכל בכדי לחבק את המפגינים, וללבות את אש השנאה.

השר ישראל כץ, אוהד חרדים. צילום: COLצילום: השר ישראל כץ, אוהד חרדים. צילום: COL
השר ישראל כץ, אוהד חרדים. צילום: COL

הרב יצחק גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת, התראיין אמש (מוצ"ש), לעיתונאי קובי נחשוני מאתר ynet, בתגובה להפגנות, ואמר: "ההפגנה הזו תמוהה מאוד בעיניי. הרי אם היינו מפגינים נגד הקפאת הבנייה או באיזה עניין פוליטי הייתי מבין שיש צד שני. אבל כשאנחנו מוחים נגד חילול שבת ונגד זה שלא נותנים ליהודי יום מנוחה בשבוע - אני לא מבין איך יש מי שעומד בצד השני, אלא אם כן הוא לא יהודי בעצמו".

כשנשאל על האלימות בהפגנות החרדיות, אמר: "כולם יודעים שמי שנקט באלימות אלה השוליים והם לא מייצגים אותנו. אבל כמו שאמרתי על עצם המחאה והבעת הכאב נוכח חילול השבת, הייתי מצפה מכל יהודי להפגין ותמוה בעיניי שמפגינים נגד השבת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}