י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'תאונת הרכבת' ברוסיה: פיגוע טרור

39 הרוגים, בהם בכירים רוסיים, במה שמסתמן כפיגוע טרור בקו הרכבת שבין מוסקווה לסנט פטרבורג. על המסילה הונחה פצצה תוצרת בית, במשקל 7 ק"ג חומר נפץ

'תאונת הרכבת' ברוסיה: פיגוע טרור

מחקירה ראשונית של חוקרי הרשות הפדרלית הרוסית עולה, כי תאונת הרכבת שארעה אמש (ו') בקו המקשר בין מוסקווה לסנט פטרבורג היא פיגוע טרור.

בשעה 21:30 אמש סטתה הרכבת, שהייתה במרחק 350 ק"מ צפונית למוסקווה, סמוך לעיר בולוגובה, כשבקרונותיה קרוב ל-700 נוסעים ועובדי רכבת, ממסלולה - והתהפכה. בתחילה נראה היה כי מדובר כתאונת רכבת תמימה, אולם בהמשך התברר כי מדובר בפיגוע בו נהרגו לפחות 39 בני אדם ולמעלה מ-130 נפצעו.

ממשרד התובע הכללי של רוסיה נמסר לסוכנות הידיעות 'בלומברג', כי מתוצאות ראשוניות של חקירת התאונה עולה, כי פצצה תוצרת בית היא זו שגרמה לתאונה, וכי מדובר ככל הנראה באירוע טרור.

ראש שירות הבטחון הפדרלי הרוסי, אמר כי פצצה במשקל 7 ק"ג חומר נפץ היא שגרמה לתאונה. הוא אישר בכך את עדויות הניצולים, לפיהן נשמעו קולות נפץ ברכבת לפני התאונה.

בין ההרוגים בפיגוע גם בכירים בממשל הרוסי. בשלב זה הותרו לפרסום שמותיהם של יו"ר סוכנות הכבישים הפדרלית, סרגיי טרסוב, ושל בוריס יבסטרטיקוב - בכיר בצמרת הכלכלית הרוסית.

באוגוסט 2007 סטתה הרכבת באותו הקו - 'נבסקיי אקספרס' - ממסלולה במה שהתברר כנסיון פיגוע, בו נפצעו כ-60 בני אדם. אז עצרו הרשויות הרוסיות 2 קציני צבא לשעבר, בחשד למעורבות בפיגוע, כשמניעיהם נותרו לא ברורים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}