כ"ה חשון התשפ"ה
26.11.2024

שיא בהכנסות וברווח התפעולי ל'סלקום'

כך עולה מתוצאות הרבעון השלישי של 2009. סלקום הכריזה על דיבידנד בסך 2.90 ש"ח למניה (ובסה"כ כ-286 מיליון ש"ח). סך כל הכנסות החברה גדלו ב-1.5% והסתכמו ב-1,675 מיליון ש"ח

שיא בהכנסות וברווח התפעולי ל'סלקום'



סלקום הודיעה היום על תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2009. סלקום דווחה, כי הכנסותיה לרבעון השלישי 2009 הסתכמו לסך של 1,675 מיליון ש"ח (446 מיליון דולר); ה-EBITDA לרבעון השלישי 2009 הסתכם ב-670 מיליון ש"ח1 (178 מיליון דולר), המהווה 40%1 מסך ההכנסות; הרווח הנקי לרבעון השלישי 2009 הסתכם ב-289 מיליון ש"ח2 (77 מיליון דולר). הרווח הבסיסי למניה לרבעון השלישי 2009 הסתכם ל-2.94 ש"ח (0.78 דולר).

בהתייחסו לתוצאות החברה אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "זה היה עוד רבעון של ביצועים פיננסיים חזקים, כאשר השגנו שיא בהכנסות, ברווח התפעולי וב-EBITDA, הגבוהים בהיסטוריה של החברה. אנו המשכנו לחזק את מעמדנו כמובילי שוק ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלנו. תוצאות פיננסיות חזקות אלו וחיזוק מעמדנו בשוק ראויים במיוחד לציון לאור המשך שחיקת תעריפי זמן האויר, הסביבה התחרותית והרגולטורית, כמו גם הסביבה המקרו-כלכלית המאתגרת. גם ברבעון זה נמשכה הצמיחה בהכנסות משירותי התקשורת הקווית למגזר העסקי, תוך שאנו ממשיכים למנף את תשתיות הסיבים האופטיים והמיקרוגל.

בסלקום, ממשיכים להתמקד בליבת העסקים של החברה, תקשורת ניידת, תוך המשך פיתוח פעילויות חדשות בתחומים שיש בהם סינרגיה עם פעילויות הליבה ואשר יכולים ליצר תשואה סבירה להשקעה ולמאמץ הארגוני והניהולי. אסטרטגית המיקוד שלנו בליבת העסקים הינה הגורם המרכזי להיותנו מובילי השוק הן בהכנסות, הן ברווח והן בשעורי הרווחיות. בד בבד עם המאמץ ליצור צמיחה בהכנסות וברווחיות, אנו ממשיכים ללא לאות את מאמצי ההתייעלות בכל תחום ופעילות של החברה. כל המאמצים האלה להגדלת ההכנסות, לפיתוח פעילויות נוספות ולהמשך ההתייעלות באים יד ביד עם שיפור השירות ללקוח כפי שבאו לידי ביטוי בדו"ח ארגון "אמון הציבור", שקבע כי איכות הטיפול בלקוח בסלקום הינה הטובה ביותר מבין חברות הסלולר וציין כי כמות תלונות הלקוחות שלנו היא הקטנה ביותר למרות שכמות המנויים שלנו היא הגדולה ביותר בשוק הסלולר הישראלי.

בסלקום מאמינים, שההתמקדות האיתנה בליבת העסקים ובאסטרטגיה העסקית המוכחת, יחד עם תזרים המזומנים החזק, יאפשרו לנו להמשיך לנווט בהצלחה את עסקינו. בנוסף, אנו מאמינים, שהשינויים הדינמיים בשוק התקשורת המקומי עשויים ליצור הזדמנויות רבות. אנו נזהה ונעקוב אחר הזדמנויות אלה לכשתיווצרנה, וננתח אותן במטרה להמשיך ולייצר צמיחה ארוכת טווח", סיים מר שפירא.

יעקב חן, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר: "השיא בהכנסות, ברווח התפעולי וב-EBITDA הושג גם מהצמיחה בהכנסות מתקשורת קווית. מנוע צמיחה זה ומנועים נוספים איפשרו לנו לקזז באופן מלא את הירידה בהכנסות משירותי נדידה, שנבעו בעיקר מהמצב המקרו-כלכלי. בנוסף, המשך ניהול ההוצאות השקול שלנו תרם לרווחיות עם גידול של 2.6%1 ב-EBITDA לעומת שנה קודמת, שהסתכם ב-6701 מיליון ש"ח. בנוגע לייצור המזומנים, אנו המשכנו לייצר תזרים מזומנים פנוי בריא, שהסתכם ב-454 מיליון ש"ח, דבר המאפשר לנו שוב לחלק כ-286 מיליון ש"ח, המהווים כ-99% מהרווח הנקי, כדיבידנד לבעלי המניות שלנו".

עיקרי התוצאות לרבעון השלישי של 2009 (בהשוואה לרבעון השלישי של 2008)

• סה"כ הכנסות החברה גדלו ב-1.5% והסתכמו ב-1,675 מיליון ש"ח

• סך ההכנסות משירותים גדל ב-0.9% והסתכם ב-1,493 מיליון ש"ח

• EBITDA גדל ב-2.6% והסתכם ב-670 מיליון ש"ח

• שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות 40%1, עלייה מ-39.6%

• הרווח התפעולי גדל ב-5.4% והסתכם ב-468 מיליון ש"ח

• הרווח הנקי גדל ב-19.4% והסתכם ב-289 מיליון ש"ח

• תזרים המזומנים הפנוי הסתכם ב-454 מיליון ש"ח

• מצבת מנויי החברה גדלה במהלך הרבעון בכ-31,000, רובם המוחלט מנויי post-paid, ועומדת על כ- 3.259 מיליון מנויים (נכון לסוף ספטמבר 2009)

• החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון השלישי של 2.90 ש"ח למניה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}