י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שבת: הפגינו נגד 'אינטל', תקפו את פינדרוס

הפגנה סוערת בירושלים: אלפים, ובראשם רבנים, הפגינו בשבת לאחר התפילה בהר חוצבים בירושלים, נגד פתיחת 'אינטל' בשבת • ראיון עם הרב יוסף רוזנפלד מה'וועדה למען השבת' • תמונות בלעדיות

צילום:  אחמד גראבלי
צילום: אחמד גראבלי

האיומים להעתיק את מרכז הפגנות השבת מחניון קרתא בירושלים אל הר חוצבים התממשו: כ-2000 אברכים יצאו בשבת בבוקר, לאחר התפילה, אל עבר הר חוצבים שבירושלים, כדי להפגין נגד פתיחת משרדי חברת 'אינטל' בשבת.

הזירה עוברת להר חוצבים • סיקור מלא

אולם נראה כי גם ראשי חברת 'אינטל', שבמהלך השבוע קיבלה מסרים על הצפוי להתרחש לו תממש את כוונתה להפעיל את החברה בשבתות, התכוננו מראש לכל תרחיש אפשרי: גדרות תיל הוקמו סביב למפעל, וחברת אבטחה מיוחדת נשכרה מראש לכבוד השבת.

לאחר שהמפגינים צרו על דלת המפעל במשך שעה ארוכה, הצליח חלקם לפרוץ את שער הכניסה למפעל. אלא שאז הגיחו לפתע המאבטחים שנשכרו והתיזו גז פלפל לעבר המפגינים. כעשרה מהם נפגעו באורח קל.

בין המפגינים נכח גם סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, שזכה לצעקות וגידופים מצד חלק מהמפגינים, שהיפנו כלפיו האשמות כאילו לא ניסה לפעול לסגירת חניון 'קרתא' בשבתות. השיא היה, לפי עדויות, כאשר כובעו הושלך ארצה על-ידי אחד המפגינים חמומי המוח.

ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, היה אף הוא בדרכו למקום, אולם מספר אנשים המליצו לו שלא להתקרב, זאת מחששם שאף הוא יותקף. בעקבות כך הוא נותר במקומו וצפה על ההפגנה מרחוק.

בקהל המפגינים נראו רבנים נכבדים, ובהם המשגיח הגר"ד סגל, חברי בד"ץ העדה החרדית, הרב אשר אריאלי מראשי ישיבת 'מיר' שהגיע למקום עם מספר רב מתלמידי הישיבה, ועוד.

יצויין כי עד לשעה 13:00 המשטרה נהגה באיפוק ולא התקרבה לאיזור כלל. רק מסוק חג באוויר. אך משגילו המפגינים את פתח הכניסה לחניון המפעל, הגיעה המשטרה ופיזרה את המפגינים אל עבר כביש רמות, שהיה חסום לתנועה בכל מהלך ההפגנה.

בשעה 15:00 החלו נערי שוליים ליידות אבנים לעבר כלי רכב. כחמישה מהם ניזוקו.

בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים', אומר הרב יוסף רוזנפלד מה'וועדה למען השבת': "ברוך ה' היה כבוד שמיים וכבוד שבת גדול מאוד, בעצרת שהתקיימה מול מפעל אינטל. לדעתי, ואני נוכחתי ארוכות במקום, השתתפו במקום כ-20,000 איש ולא 2000 כפי שפורסם בכלי התקשורת החילונית.

"השתמשו כנגדנו באלימות וכן השתמשו בגז פלפל כנגד הנוכחים, בינהם זקנים וילדים. בכוונתנו להמשיך במאבק במלא העוז. צריך להבין, זו פרצה חמורה שלא הייתה כדוגמתה בעיר הקודש של הפעלת מפעל בעיצומו של שבת, תוך כדי כפייה על אנשים לעבוד בשבת. זה דבר שלא יכול לעבור בשתיקה, והמחאה תמשיך מידי שבת בשבתו במלוא העוצמה, עד שהנהלת 'אינטל' תיווכח בעוצמת הכאב והזעם אצל הציבור החרדי על הפרצה הנוראה הזאת".

וברחוב שבטי ישראל - עולם כמנהגו נוהג: כ-300 איש הפגינו במחאה על פתיחת חניון 'קרתא', אך לא נרשמו אירועים חריגים.





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}