י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אני לא מועמד • החשיפה מכה גלים

הפרסום ב'בחדרי חרדים' על כוונתה של הציונות הדתית בירושלים להריץ את הרב יעקב יוסף כמועמד לרבנות העיר, עורר סערה רבתי • בתגובה שנשלחה על ידי בנו, הוא הבהיר: התוכנית איננה על דעתי

אני לא מועמד, אף אחד לא דיבר איתי. הרב יעקב יוסף
אני לא מועמד, אף אחד לא דיבר איתי. הרב יעקב יוסף

הסערה שעוררה הכתבה שהתפרסה בשעות הצהריים באתר 'בחדרי חרדים', מסרבת לגווע.

המפד"ל מפתיעה: מהפכה ספרדית • חשיפה

תזכורת קצרה: ההנהגה הפוליטית של הציונות הדתית, הבינה כי היא נמצאת ב'ברוך' גדול לקראת המירוץ לרבנות העיר ירושלים. הנתונים כולם אינם לטובתם, ולפי מה שזה נראה, הרב הראשי הבא לירושלים, לא יחבוש כיפה סרוגה.

משכך, שוקלת הציונות הדתית הירושלמית להציב מועמד ספרדי לרבנות העיר, כקונטרה לסיעת ש"ס שאינה משתפת איתה פעולה ב'דיל' המדובר לרבנות האשכנזית.

על פי הדיווח, שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' וחולל סערה גדולה, שוקלת הציונות הדתית להציב את הגאון הרב יעקב יוסף או את הרב דוד חי כהן, מועמד ספרדי לרבנות העיר. זאת, בשל קרבתם של השניים לחוגי הציונות הדתית.

כאמור, הפרסום גרר גל של תגובות, מכיוונם של הרבנים אותם שוקלת הנהגת הציונות הדתית להריץ.

הרב יעקב יוסף הגיב הערב בטון נזעם על כוונת הציונות הדתית להציבו כמועמד, ואמר: "אינני מתמודד לרבנות העיר ירושלים, וכל מי שמפיץ ידיעות שקריות בנושא - עוונו ישא. יתירה מזאת: אני חושב כי אסור למנות רב לירושלים בניגוד לדעתם של גדולי הדור, אבי מורי מרן הראשל"צ ומרן הגרי"ש אלישיב שליט"א".

מסתבר שהרעיון שהתגלגל בקרב עסקני הציונות הדתית, לא תואם עם הרב יעקב יוסף. הם לא עידכנו אותו על הרעיון המוצע ולא התייעצו עימו בנושא. אי לכך, מיהר הרב יעקב יוסף להכחיש את הדברים, ולהודיע כי התוכנית הזו אינה על דעתו והפרסומים הללו הם למורת רוחו.

ההכחשה, שנשלחה לאמצעי התקשורת על ידי בנו יונתן, התפרסמה דקות לאחר פרסום הידיעה, אך המקורות איתם שוחחנו לא מתרשמים מההכחשה ואומרים ל'בחדרי חרדים': אנחנו נישא את עוונינו לאחר הבחירות. ימים יגידו האם הידיעה נכונה או לא". אנחנו קטונו מלשפוט בין הצדדים, אך ביטחונם של המקורות מעלה אי אלו הרהורים אודות ההכחשה המידית.

הרב דוד חי כהן הגיב גם הוא לידיעות ואמר הערב: "פנו אלי מספר גורמים מהציונות הדתית וביקשו ממני להכריז על מועמדות. אך דחיתי אותם, ואין בכוונתי לרוץ".

לפי איך שהדברים נראים כעת, המילה האחרונה בנושא הטעון, טרם נאמרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}