י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

איך אומרים חביליו באלעדית? מקסימוב

הגזירות אותן גזר יוסי חביליו על נציגי הציבור בעיריית ירושלים, מצאו חן בעיני הגזבר האלעדי אמנון מקסימוב, שהוציא מסמך האוסר על חברי העירייה לעזור לתושבים • הפרטים והמסמכים בפרסום ראשון

לא מקסים. הגזבר, אמנון מקסימוב. צילום: יצחק לב ארי
לא מקסים. הגזבר, אמנון מקסימוב. צילום: יצחק לב ארי

האם גזרות היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, יוסי חביליו, הגיעו לאלעד החרדית? מסתבר שכן!

קבלו את ההוראה החדשה של אמנון מקסימוב, גזבר עיריית אלעד: מהיום - אין לחברי המועצה לעזור לתושבים בנושא גבייה והיתרי בנייה.

המשמעות הישירה של הוראה מוזרה זו, פשוטה מאוד - ומעצבנת לא פחות את תושבי אלעד: באם נתקלתם בבעיה במחלקת הגבייה בארנונה או נדרשתם לעזרה בירוקרטית בענייני היתר בניה, תשכחו מחברי מועצת העיר. הם לא יוכלו לסייע לכם. אתם תאלצו להסתדר לבד מול המנגנון העירוני, עד לפתרון הבעיה, אם בכלל.

מקסימוב כנראה חושב שתפקידו של חבר עירייה, שנבחר לתפקידו כדי לעזור ולסייע לציבור שולחיו, כולל רק השתתפות בישיבות העירייה ומשאלה מסתיימות עליו לפרוש לביתו.

להגיש עזרה וסיוע? הס מלהזכיר.

במכתב ששלח מקסימוב הוא כותב לחברי המועצה: "עובדי מחלקת הגבייה, הינם דרג ביצועי בלבד. המקרים שמועברים אליכם לטיפול מהתושבים הינם לא שגרתיים ולעיתים דורשים פתרונות יצירתיים. אסור בתכלית האיסור לאפשר לפקידי הגבייה לחרוג מנוהלי העבודה שנקבעו להם".

במכתבו מציב מקסימוב הוראה לחברי העירייה לרכז את כל פניותיהם רק ליום שלישי בלבד, למשך שעתיים בלבד. במכתבו הוא מוסיף: "אשתדל להתייחס לכל בקשותכם בכבוד הראוי.. לידיעתכם, אם בכל זאת תבחרו לפנות לפקידי המחלקה הם ירכזו ויעבירו את פניותיכם לטיפולי". כמי שרומז: אל תנסו לעקוף אותי כי בסוף זה מגיע אליי...

אולם באלעד הגזירות לא מפסיקות כאן.

עו"ד של העירייה, אמיר בירנבוים, מתייחס בימים אלה, במכתב מפורט ששלח לכל חברי מועצת העיר, בו הוא קובע, כי אסור להם לפעול להגשת עזרה וסיוע חיצוני, באמצעות ארגון בתחום התכנון והבניה בעיר, שיעזור לאזרחים בתחום הבנייה, למרות שהם מצהירים במפורש שהכל נעשה בהתנדבות וללא כוונת רווח כלשהו.

עו"ד בירנבוים מוסיף עוד, שגם במידה וחברי העירייה מצהירים כי לא ישתתפו בדיוניים בוועדה המקומית במקרים בהם הם עוזרים לאזרחים, אסור להם להיות חברים בארגון זה, ולעזור לתושבים.

גם כאן המשמעות ברורה: אזרחים לא מסתדרים עם הבירוקרטיה העירונית? זו בעיה שלהם בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}